رییس کل دادگستری گیلان:
تمامی واحدهای قضایی استان برای خدمات رسانی و کمک به تامین امنیت مردم موظف به برقراری کشیک در ایام نوروزی شده اند.
کد خبر: ۱۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶ 17 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، رییس کل دادگستری گیلان در آخرین نشست شورای قضایی استان گفت: برای کمک به حفظ امنیت مردم و مسافران نوروزی واحدهای قضایی در ایام تعطیلات به صورت ویژه خدمات رسانی می کنند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری گیلان به ایرنا، احمد سیاوش پور در این نشست افزود: تمامی واحدهای قضایی استان برای خدمات رسانی و کمک به تامین امنیت مردم موظف به برقراری کشیک در ایام نوروزی شده اند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های دستگاه قضایی استان در سال 94 ارتقای بیش از پیش کیفی آراء در محاکم قضایی به عنوان یک اصل با رعایت کلیه اصول و تشریفات را از مهمترین برنامه های تدوین شده دستگاه قضایی استان برای سال آینده عنوان کرد.

رییس شورای قضایی استان گیلان یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضایی در سال 94 را مبارزه با فساد در ابعاد مختلف آن برشمرد و تاکید کرد که این کار بودن شعار زدگی با قانونمندی و تدبیر همراه خواهد بود.

سیاوش پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر لزوم توسعه همه جانبه استان و نقش تاثیرگذار دستگاه قضایی در حفظ امنیت اجتماعی و اقتصادی منطقه خاطر نشان کرد: دادگستری گیلان با محوریت قانون تمامی دستگاه های اجرایی را در توسعه همه جانبه استان همراهی خواهد کرد.

رییس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی باید الگو و نمونه سایر دستگاه ها باشد به مدیران دستگاه های قضایی توصیه کرد تا بر سه محور سلامت ، نظم و کار مضاعف پافشاری بیشتری کنند و حساسیت و پیگیری های لازم را در این زمینه در دستور کار خود قرار دهند. 

سیاوش پور نظم را اصولی ترین رکن زندگی اجتماعی و فردی و از سفارشات دین برشمرد و تاکید کرد: در مجموعه و نهادی که از بیت المال ارتزاق می کند نباید با توجیهات نابجا، تاخیر و تعجیل در آمد و رفت های اداری مشاهده شود. 

وی یکی دیگر از عوامل پیشرفت و توسعه را کار مضاعف دانست و افزود: در کشوری که جوانان آن جان و هستی خود را برای سرافرازی نظام ایثار کرده اند باید بدون توجه به ساعت و زمان ، تلاش و کار کرد.

وی با بیان این که کار و تلاش در آموزه های دین مبین اسلام نوعی عبادت است، گفت: انسان باید هر لحظه در حال طاعت و عبادت خداوند باشد.

سیاوش پور خمیرمایه پیشرفت جامعه و کشور را کار و تلاش عنوان کرد و آن را نشان دهنده عزم ملی برای آبادسازی هرچه بهتر و بیشتر ایران اسلامی دانست.

وی اظهار کرد: استان گیلان در بسیاری از شاخص های آماری جزو استان های برتر کشور بوده و اخیرا نیز در خصوص کاهش پرونده ای مسن در میان سایر استانهای کشور از سوی معاونت راهبردی قوه قضاییه مورد تقدیر قرارگرفته است.

وی در ادامه با بیان این که دستگاه قضایی پناهگاه امنی برای آحاد مردم است، کاهش رسیدگی به پرونده های دادرسی در دادسراها و دادگاه های استان را از موفقیت های دستگاه قضایی در یکسال گذشته عنوان کرد.

سیاوش پور اضافه کرد: مجموع پرونده های ورودی به تمامی دادگستری ها، دادگاه های بخش و دادسرا های استان در 11 ماه گذشته 448 هزار و 407 فقره بوده که به 418 هزار و 219 پرونده در طول امسال رسیدگی شده است.

وی در ادامه حفظ بیت المال ، اراضی ملی و منابع طبیعی را امانتی مهم برشمرد و یادآور شد: با توجه به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری ، حفاظت و نظارت بر آن را از تکالیف مجموعه دستگاه های قضایی و نظارتی استان می دانیم.

سیاوش پور در ادامه با اشاره به ضرورت اجرای بخشنامه اخیر رییس قوه قضاییه مبنی بر سیاست های جایگزین حبس گفت: اجرای این مهم با حفظ امنیت جامعه ، یکی از راه های کاهش جمعیت زندانها است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار