فردریش اشتیفت: اتریش در ایام تحریم ها همکاری و روابط خوبی با ایران داشت/ تنها ایران نبود که خواستار پایان تحریم ها بود بلکه ما هم خواستار پایان تحریم ها بودیم/ زمینه همکاری دارویی، تجاری، ماشین آلات، گردشگری و معدن بین اتریش و ایران وجود دارد/ سفر هیات های اتریشی به ایران در آینده عمدتا استانی خواهد بود / نایب رئیس اتاق بازرگانی بیرجند در دیدار با سفیر اتریش: خراسان جنوبی از قطب های تولید کاشی، سرامیک و تایر در شرق ایران است/ زرشک، زعفران و عناب و انار از مهم ترین محصولات کشاورزی استان است / می توانیم با اتریش روابط تجاری مطلوبی داشته باشیم
کد خبر: ۱۴۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 21 December 2015

رایزن تجاری سفارت اتریش در ایران: حجم تجارت دو کشور در حال حاضر 320 میلیون دلار است که پس از اعلام رفع تحریم ها، تجارت دو کشور 20درصد افزایش یافت /پس از لغو تحریم این رقم تا 500 میلیون دلار خواهد رسید.

 

فرامرزی نایب رئیس اتاق بازرگانی بیرجند شب گذشته در دیدار فعالان اقتصادی خراسان جنوبی با سفیر اتریش با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی است، گفت: زرشک، زعفران و عناب از مهم ترین محصولات کشاورزی استان است که می توانیم دراین زمینه با کشور اتریش روابط تجاری داشته باشیم.

وی، تولید فرش دستباف را از دیگر ظرفیت های استان برشمرد و گفت: همه ساله میزان قابل توجهی فرش دستباف خراسان جنوبی به اروپا صادر می شود.

به گزارش تابناک، نایب رئیس اتاق بازرگانی بیرجند، خراسان جنوبی را همچنین یکی از قطب های تولید کاشی، سرامیک و تایر در شرق ایران معرفی کرد و افزود: این همه پتانسیل،  نشانگر وجود ظرفیت بالقوه در خراسان جنوبی در شرق کشور ایران است.

فرامرزی، با اشاره به این که اتریش دروازه ورود به اروپا است گفت: امروزه کشورهای زیادی با ایران وارد سرمایه گذاری می شوند که این استقبال از اعتماد آنان به ایران نشان دارد و خراسان جنوبی نیز آمادگی دارد با اتریش همکاری داشته باشد.

فردریش اشتیفت، سفیر اتریش نیز در ادامه جلسه ضمن ابراز خشنودی از حضور خود در خراسان جنوبی، گفت: اتریش در ایام تحریم ها همکاری و روابط خوبی با ایران داشت و این سابقه همکاری اعتبار تجاری خوبی برای اتریش دارد هرچند کار کردن در این کشور در اوایل سخت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما خوشحال هستیم از اینکه تحریم ها برداشته شده و تنها ایران نبود که خواستار پایان تحریم ها بود بلکه ما هم خواستار پایان تحریم ها بودیم.

به گفته سفیر اتریش، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رئیس جمهوری اتریش به ایران سفر کرد و پس از اعلام رفع تحریم ها نیز شهریور ماه امسال رئیس جمهوری در صدر هیاتی 300نفره که 250 نفر آنها بازرگان بودند به ایران سفر کردند.

فردریش اشتیفت با بر شمردن زمینه همکاری دارویی، تجاری، ماشین آلات، گردشگری و معدن اتریش با ایران از سفر هیات هایی در آینده به ایران که عمدتا استانی خواهد بود، خبر داد.

توماس موشیگ، رایزن تجاری سفارت اتریش در ایران نیز در ادامه جلسه گفت:  بالغ بر 60 درصد تولیدات ناخالص اتریش در زمینه صادرات است.

سفارت اتریش در تهران با 10کارشناس ایرانی و اتریشی در امور صادرات، واردات، شرکت های دانش بنیان و صادرات مجدد فعالیت دارد

وی با اشاره به فعالیت بخش اقتصادی وزارت امور خارجه اتریش در همکاری های جهانی، گفت: بخش اقتصادی سفارت اتریش در تهران با 10کارشناس ایرانی و اتریشی در امور صادرات، واردات، شرکت های دانش بنیان و نیز صادرات مجدد فعالیت دارد.

رایزن تجاری سفارت اتریش در ایران اظهارکرد: ما تنها به دنبال صادرات با ایران نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که شرکای خوبی برای یکدیگر باشیم.

توماس موشیگ با اشاره به اینکه سال های قبل شاهد کاهش روابط بودیم، حجم تجارت دو کشور را در حال حاضر 320 میلیون دلار ذکر کرد و افزود: پس از اعلام رفع تحریم ها تجارت دو کشور 20درصد افزایش یافت و پس از لغو تحریم این رقم تا 500 میلیون دلار خواهد رسید.

به گفته وی در حال حاضر در اتریش بالغ بر 450 هزار شرکت تولیدی فعال است که بیشتر این شرکت ها صادرات محور هستند و این شرکت ها بیشتر جزو دستگاه های کوچک و متوسط تولید هستند.

رایزن تجاری سفارت اتریش در ایران از فعالیت شرکت های مختلف در زمینه های گوناگون در اتریش خبر داد وگفت: اتریش در سه زمینه ماشین آلات، دارو و بهداشت و صنعت صاحب نام است و می تواند همکاری هایی در این زمینه با خراسان جنوبی داشته باشد.

موشیگ خاطرنشان کرد: هیات های متعددی در عرصه های نفت، صنعت، گردشگری، بهداشت، آموزشی، دارویی و ماشین آلات به ایران اعزام خواهند شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار