کد خبر: ۱۴۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 22 December 2015


روند فزآینده آلودگی هوا، اتصال هر چه سریع‌تر مترو در کرج را می‌طلبد

عضو شورای شهر کرج گفت: روند فزآینده آلودگی هوا، اتصال هر چه سریع‌تر مترو را در کرج می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، حجت‌الله غلامرضایی کرج اظهار داشت: با روند فزاینده آلودگی هوا در استان البرز و شهرهای تابعه آن، مترو باید به ریل افتتاح متصل شود تا بتوانیم بخشی از ترافیک را به عمق زمین منتقل کرده و از فشارها به محیط زیست و سلامت عمومی جامعه بکاهیم.

وی ادامه داد: این روزها آلودگی هوا در سطح کلانشهرهای کشور جولان می‌دهد و بسیاری از فعالیت‌های آموزشی، کشاورزی، صنعتی و اقتصادی را با اخلال مواجه کرده است؛ البته این سکه روی دیگری هم دارد و آن تاثیرات منفی ترافیک، آلودگی هوا و مشکلات زیست‌محیطی بر روح و روان شهروندان است.

این مسئول افزود: از آنجا که بخش اعظم آلودگی هوا ناشی از بحران ترافیک است، بر این اساس نیازمند اتخاذ تدابیر علمی و کارشناسی به منظور کاهش تردد وسایط نقلیه در سطح معابر به خصوص در هسته مرکزی شهر می‌باشیم و با در نظر گرفتن جمیع جهات، آنچه جای بحث و بررسی فراوان دارد، تسریع در تکمیل خط دو مترو است.

غلامرضایی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که هر چه سریع‌تر وضعیت همکاری شرکت سابیر با سازمان قطار شهری کرج و حومه تعیین تکلیف شود، سپس با تزریق نقدینگی و خریداری تجهیزات لازم بتوانیم این طرح ملی را پس از 14 سال حرکت لاک‌پشتی به سرانجام مطلوب برسانیم.

عضو شورای شهر ادامه داد: اکنون شرایط با گذشته تفاوت‌های بسیاری کرده است و شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه حمل و نقل ریلی فعالیت دارند و با توجه به زخمی بودن پروژه متروی کرج از چند محور، می‌توان تکمیل هر یک از خطوط و یا حتی ایستگاه‌ها را به یک شرکت واگذار کرد و از این گذر، به قرار گرفتن آن روی ریل بهره‌برداری در کوتاه‌مدت امیدوارتر بود.

وی در بخش پایانی سخنانش از اهتمام ویژه مدیریت شهری برای احداث تقاطعات غیرهمسطح خبر داد و گفت: در کنار تقاطع‌های غیرهمسطح که در یک مدار جهادی احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، همچنین بحث احداث بزرگراه شمالی و کمربندی جنوبی کرج نیز با سرعت بالایی در حال انجام است و امید می‌رود که ظرف امسال و سال آینده کلنگ آن به زمین زده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار