فرماندار شهرستان فریدونکنار گفت: انتخابات آبروی نظام است و برگزاری آن مربوط به هیچ جناح خاصی نیست.
کد خبر: ۱۴۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷ 22 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، علی ادیبی بعد از ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در سال 94 با تبریک آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) مخاطبان قرآن را همواره انسان‌های صاحب تفکر، تدبر و تعقل دانست و اظهار کرد: در حکومتی که متفکران و عقلایش سکوت اختیار کنند، سوءاستفاده‌کنندگان با مدیحه‌سرایی و مریدپروری دست به هرکاری می‌زنند تا خرافات را در جامعه رواج دهند

فرماندار شهرستان فریدونکنار با استناد به سخنانی از امام علی (ع) یکی از وظایف مهم حکومت‌ها را آموزش جامعه دانست و ادامه داد: سیره پیامبر اکرم و ائمه معصومین دعوت به تفکر و تعقل است.

ادیبی تصریح کرد: علما و دانشمندان جامعه نمی‌توانند و نباید در مقابل سیری شکم‌بارگان و گرسنگی محرومان سکوت اختیار کنند.


رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار در ادامه سخنان خود وظیفه آموزش و پرورش را ترویج عقلانیت و مبارزه با خرافه‌گرایی دانست و خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش یکی از شئونات اصلی تبیین و ترویج خردورزی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش پرمخاطب‌ترین نهاد در هر جامعه است، تصریح کرد: برای برگرداندن شور و نشاط و شادابی به جامعه باید از آموزش و پرورش شروع کنیم.

ادیبی در همین رابطه با توجه به نزدیکی ماه بهمن، جشن‌های دهه فجر را فرصت خوبی برای با نشاط کردن فضای جامعه دانست.

نماینده عالی دولت در شهرستان فریدونکنار با توجه به در پیش‌رو بودن ماه اسفند، انتخابات را بزرگ‌ترین پروژه سیاسی کشور دانست و گفت: انتخابات آبروی نظام است و برگزاری آن مربوط به هیچ جناح خاصی نیست.

وی خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم و سلامت انتخابات برای ما بسیار مهم است و در این رابطه وظیفه آموزش و پرورش ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان به دور از هرگونه سیاسی کاری است.

در ابتدای این جلسه سیدعظیم اسماعیل‌زاده گزارشی از وضعیت پژوهش در آموزش و پرورش فریدونکنار ارائه داده و اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته از 27 طرح منتخب استانی در جشنواره معلم پژوهنده، هفت طرح مربوط به آموزش و پرورش فریدونکنار بوده است.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار افزود: یک طرح درس‌پژوهی همکاران فرهنگی فریدونکنار نیز حائز رتبه نخست کشوری شده و از بین 10 همکار فرهنگی بر‌تر استان که مورد تجلیل قرار گرفت و سه نفر از همکاران فرهنگی شهرستان فریدونکنار بوده‌اند.

وی در رابطه با وضعیت پژوهش در بخش دانش‌آموزی نیز وضعیت را خوب توصیف کرده و تصریح کرد: یک طرح دانش‌آموزی رتبه دوم دانش‌آموزان پژوهنده کشور را کسب کرده و یک طرح هم در جشنواره جوان خوارزمی مقام چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.

اسماعیل‌زاده همچنین از کسب رتبه نخست استانی دانش‌آموزان فریدونکناری در مسابقات مطالعه و تحقیق خبر داد و گفت: در سال جاری همچنین موفق به کسب رتبه عالی در اجرای طرح پروژه مهر 94 شدیم.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار