در نشست خبری مطرح شد/
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 35 درصد دانشجویان در اختیار دانشگاه آزاد هستند و افت 20 درصدی دانشجویان به دلیل عدم رسیدگی و نظارت بر رشد بی رویه دانشگاه های غیرانتفاعی است.
کد خبر: ۱۴۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰ 22 December 2015

به گزارشاروم نیوز؛عزیز جوان پور در نشست خبری که صبح امروز در سالن اجلاس این دانشگاه برگزار شد، کیفی سازی و چابک سازی را جزء اهداف و برنامه های دانشگاه آزاد عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه خیل عظیمی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی بدلیل نبود امکانات تحصیلی در کشور جذب کشورهای همسایه می شوند درصدد گسترش تحصیلات تکمیلی و تسریع در جذب هیئت علمی هستیم.

وی افزود: 10 تا 15 درصد دانشجویان وارد تحصیلات تکمیلی می شوند و در جهت حل این مشکل، فراخوان جذب هیئت علمی در دی ماه در پورتال دانشگاه قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه اظهار کرد: توجه به پژوهش و رشد شرکتهای دانش بنیان در حوزه صنعت جهت کمک به تولید ثروت در جامعه در اولویت این دانشگاه قرار می گیرد.

تحصیل 47 هزار نفر دانشجو در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی

وی تصریح کرد: در کل استان آذربایجان غربی 47 هزار نفر دانشجو وجود دارد که از این تعداد نزدیک 16 هزار نفر در واحد دانشگاهی ارومیه تحصیل می کنند.

جوان پور گفت: حدود 62 رشته ارشد، 21 رشته دکتری تخصصی و یک رشته دکتری عمومی دامپزشکی کل رشته هایی هستند که در دانشگاه آزاد واحد ارومیه ایجاد شده اند.

دانشگاه آزاد آذربایجان غربی 820 نفر هیئت علمی دارد

وی با بیان اینکه این رشته ها در دو سال اخیر ایجاد شده اند، افزود: دانشگاه آزاد استان حدود 820 نفر هیئت علمی دارد که از این تعداد 220 نفر عضو هیئت علمی واحد ارومیه هستند.

نسبت استاد به دانشجو در سطح استان یک به 55 است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه خاطر نشان کرد: نسبت استاد به دانشجو در سطح استان یک به 55 است که این رقم با رقم استاندارد مطلوب که یک به 37 است فاصله دارد.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت استان در زمینه رشته های غیرمجاز چگونه است،افزود: در استان رشته بدون مجوز نداریم.

افت 20 درصدی دانشجویان دانشگاه آزاد

جوان پور با بیان اینکه در چند سال گذشته حدود 56 درصد دانشجویان کشور در اختیار دانشگاه آزاد بود، گفت: هم اکنون این رقم به 35 درصد رسیده است و این افت 20 درصدی دانشجویان دانشگاه آزاد به دلیل عدم رسیدگی و نظارت بر رشد بی رویه دانشگاه های غیرانتفاعی است.

وی در رابطه با نسبت دانشجو به کلاس گفت: در مقطع کارشناسی ارشد کلاسها با حضور 30نفر، در مقطع دکتری با حضور 7 نفر و در مقطع کارشناسی با ظرفیت 45 نفر تشکیل می شوند.

افزایش سالانه 15 درصدی شهریه دانشگاه آزاد

وی با اشاره به افزایش سالانه 15 درصدی شهریه دانشگاه آزاد، افزود: شهریه ثابت تغییر نمی کند و این افزایش شامل شهریه متغیر برای دانشجویان جدیدالورود است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با بیان اینکه هدف دانشگاه آزاد حرکت به سمت اتکای دانشگاه به سمت بودجه غیرشهریه و عدم افزایش شهریه هاست، گفت: چرا که با افزایش شهریه ها توان دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه کمتر می شود.

وی در پاسخ به این سوال که علت تصادفات هشت کیلومتری ابتدای جاده سلماس وجود دانشگاه آزاد در این مکان است، افزود: بنا به برگزاری جلسات متعدد و تخصصی با حضور مسئولین ذیربط قول مساعد شهردار جهت اصلاح دوربرگردان و ایجاد باندکندرو از ابتدای دانشگاه تا پل سوم خرداد گرفته شده است.

جوان پور با بیان اینکه تدریس زبان ترکی در دانشگاه آزاد توسط قاضی پور در نشست دکترمیرزاده مطرح شده است، گفت: این طرح هنوز تصویب نشده است و نامه آن جهت طی مراحل و دریافت مجوز از وزارت علوم آماده شده است.

رسانه هاتشویش اذهان عمومی و شبهه افکنی نکنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به استقبال دانشگاه از رسانه ها جهت طرح مشکلات دانشجویان گفت: از تمام رسانه ها و خبرگزاری ها درخواست کمک داریم اما در زمینه تشویش اذهان عمومی و شبهه افکنی ما ملزم به رعایت حقوق دانشگاه هستیم.

شرکت معاونین دانشگاه در انتخابات مجلس حسن است

وی گفت: شرکت معاونین دانشگاه در انتخابات مجلس ایرادی ندارد و این محدودیت فقط برای رئیس دانشگاه وجود دارد و این حضور در انتخابات نشانگر پویایی دانشگاه و حضور اساتید در متن جامعه و یک حسن است.

جوان پور به ارتباط صمیمی خود با تشکلها اشاره کرد و گفت: عملکرد تشکلها در هیئت نظارت، بررسی و تذکرات لازم داده می شود.

وی به افزایش سرویس های دانشگاه از ترم آینده اشاره کرد و افزود: با رایزنی هایی که با سازمان تاکسیرانی صورت گرفته از تاکسی های ون نیز بعنوان سرویس دانشگاه استفاده خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی به سامانه ساها اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد در حدود 320 آزمایشگاه در سطح استان دارد که حدود 4997 دستگاه و تجهیزات در این آزمایشگاهها وجود دارند و محققین و پژوهشگران می توانند از این تجهیزات استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار