رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان گفت: تعرفه واردات آجیل و خشکبار ۵۰ درصد بوده و از سویی دیگر ترخیص این کالاها از گمرک چند ماه زمان می‌برد که در این مدت کیفیت خشکبار وارداتی به علت عدم ترخیص به موقع از گمرک کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۵۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱ 23 December 2015

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان گفت: تعرفه واردات آجیل و خشکبار ۵۰ درصد بوده و از سویی دیگر ترخیص این کالاها از گمرک چند ماه زمان می‌برد که در این مدت کیفیت خشکبار وارداتی به علت عدم ترخیص به موقع از گمرک کاهش می‌یابد.

به گزارش تسنیم؛ محمد ارغواند با بیان اینکه بازار آجیل و خشکبار در سطح کشور دچار یکسری مشکلات است، اظهار داشت: از تولید کنندگان خشکبار داخلی حمایت نمی‌شود و آجیل فروشان برای تأمین نیاز بازار مجبور به واردات هستند.

وی افزود: بازار بادام زمینی، بادام درختی، بادام پوستی و بادام هندی با مشکل حمایت از تولید کننده داخلی دست به گریبان است.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان با اشاره به اینکه فقط در بحث پسته مشکل وجود ندارد، تصریح کرد: تعرفه واردات آجیل و خشکبار 50 درصد بوده و از سویی دیگر ترخیص این کالاها از گمرک چند ماه زمان می‌برد که در این مدت کیفیت خشکبار وارداتی به علت عدم ترخیص به موقع از گمرک کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه خشکبار قاچاق از مرز کشور عراق وارد می‌شود، بیان کرد: وقتی محصولی قاچاق وارد بازار می‌شود قیمت آن نسبت به کالای قانونی پایین بوده و با توجه به نیاز بازار بدون اینکه توزیع کنندگان آن مشخص باشند توزیع می‌شود.

ارغوان عنوان کرد: آجیل و خشکبار قاچاقی که در بازار توزیع می‌شود به لحاظ بهداشتی نیز مشخص نیست که دارای استانداردهای بهداشتی باشد.

وی بهترین راهکار برای رفع مشکل بازار آجیل و خشکبار را حمایت دولت از تولید کنندگان داخلی دانست و تأکید کرد: دولت با کاهش تعرفه گمرکی و ترخیص به موقع کالا به واردات از مراجع قانونی کمک کند.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان تصریح کرد: بازار را بازرسان اتحادیه و اتاق اصناف کنترل می‌کنند و تاکنون گزارشی مبنی بر گران فروشی اعلام نشده است.

وی عنوان کرد: کالاهای وارداتی به علت اینکه از مراجع غیر قانونی وارد شده‌اند نسبت به محصولات تولیدی ایرانی ارزان‌تر هستند.

ارغوان با بیان اینکه پسته اکبری از 38 تا 55 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است، تصریح کرد: پسته کله قوچی از 37 تا 50 هزار تومان، پسته احمدآقایی نیز از 42 تا 52 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش می‌رسد.

ارغوان افزود: مغز بادام درختی ایرانی از 45 تا 60 هزار تومان در هر کیلوگرم و بادام درختی خارجی از 40 تا 55 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش می‌رسد.

وی بیان کرد: بادام هندی از 45 تا 55 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم، بادام زمینی ایرانی 15 تا 23 هزار تومان، بادام زمینی خارجی 9 تا 12 هزار تومان و بادام کاغذی از 33 تا 45 هزار تومان در هر کیلوگرم است.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان با بیان اینکه مغز فندق ایرانی از 40 تا 60 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم و مغز فندق خارجی از 38 تا 50 هزار تومان در هر کیلوگرم به فروش می‌رسد، گفت: تخمه کدوی مشهدی از 13 تا 20 هزار تومان و تخمه کدوی گوشتی از 15 تا 25 هزار تومان در هر کیلوگرم به فروش می‌رسد.

وی قیمت تخمه ژاپنی شور را 25 تا 40 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم دانست و تأکید کرد: نخود دو آتیشه از 10 تا 12 هزار تومان و مغز گردو نیز از 45 تا 60 هزار تومان در هر کیلوگرم است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار