با اجرای طرح های مختلف اقتصادی در روستاهای شهرستان دنا شاهد تحول اقتصادی در روستاها خواهیم بود.
کد خبر: ۱۵۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 24 December 2015
فرماندار شهرستان دنا گفت:با اجرای طرح های مختلف اقتصادی در روستاهای شهرستان دنا شاهد تحول اقتصادی در روستاها خواهیم بود.
فرماندار دنا در همایش طرح مشارکت اقتصادی روستائیان شهرستان دنا که در سالن جلسات شهید نجفی سی سخت برگزار شد با بیان اینکه این همایش با دو هدف مشارکت روستائیان برای ورود به طرحهای اقتصادی و رونق تولید و پیش گیری و مبارزه با مصرف مواد مخدر در روستاها برگزار می شود گفت:در این برنامه سعی می شود با تکیه بر توان و اعضای شورا و دهیاران به اهداف تعیین شده برسیم.
وی مهاجرت روستائیان به شهرها را یکی از معضلات روستاها عنوان کرد و افزود:در سالیان گذشته و با خدمات مختلفی که جمهوری اسلامی به روستائیان ارائه کرد نتوانستیم از مهاجرت به شهرها جلوگیری کنیم.
تاج امیری به موضوع اقتصاد و درآمد زایی روستائیان به عنوان یک اصل در کنار خدمات صورت گرفته اشاره کرد و افزود:اگر در کنار خدمات مختلف نتوان به موضوع اقتصاد جوامع روستایی توجه کنیم با خالی شدن روستاها مواجه خواهیم شد.
فرماندار دنا افزود:دولت تدبیر و امید برای برطرف کردن این نیاز اساسی قصد دارد با مشارکت مردم در روستاها یک تحول بنیادین رقم بزند.
وی با ابراز امیدواری از مشارکت تمامی جوامع روستا نشین در پروژه های اقتصادی کلان گفت:در شهرستان دنا ظرفیت گردشگری در جوامع روستایی ظرفیت بالایی برای بهره برداری و مشارکت مردم است که باید طرح هایی که به لحاظ مختلف توجیه پذیر هستند را در دستور کار قراردهیم.
وی خاطر نشان کرد :سهم آورده شرکتهای محلی که قصد ساماندهی جوامع را دارند 40 درصد و سهم دولت 60 درصد خواهد بود که بعد از 3سال از پرداخت اقساط بازپرداخت شروع می شود.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد:برای تسهیل در روند ضمانت شرکتهای متقاضی زمین پروژه و کارت یارانه اعضای شرکت به عنوان ضمانت در رهن دولت قرار میگیرد.
تاج امیری از دیگر امتیازات تعاونی های متقاضی برای فعالیت در این زمینه به معافیت مالیاتی 10 این واحد ها ساله اشاره کرد و ابراز داشت:انتظار داریم طرح های مشارکتی با نظارت خود مردم اجرا و نظارت شود.
فرماندار دنا به عبور 75 کیلومتر جاده ترانزیتی در شهرستان دنا که میتوان به عنوان تهدیدی برای افزایش مصرف مواد مخدر تبدیل شود اشاره کرد و گفت:دهیاران و شورای روستاها به خوبی می توانند اثرات این بلای خانمان سوز را در روستاها به حد اقل برسانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار