خورشیدی تاکید کرد: صریحا و روشن می گویم که کارنامه ستاد آقای موسوی طی سال 88 در آذربایجان غربی و کارنامه من جز قانونمندی نبوده است.
کد خبر: ۱۵۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 25 December 2015

به گزارش اکسیر نو، «عباس خورشیدی» پس از طی مراحل ثبت نام خود، به میان خبرنگاران آمد و گفت: باعث افتخار من است به عنوان شهروندی که اعتقاد دارد مردم سالاری دینی تنها رهیافت توسعه کشور است در انتخابات شرکت کرده و نقش خود را ایفا کند.

این داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه به عنوان یک اصلاح طلب، امروز آمده ام سهم خود را ایفا کنم، افزود: به نتیجه کار نمی اندیشم، به این می اندیشم که به درخوست مردم و همفکران ام جواب داده ام.

وی درباره تاخیر خود برای نام نویسی نیز اظهار کرد: اینکه در واپسین لحظات آمده ام دلایل خودش را دارد. اوضاع را رصد کرده ام و تا آخرین لحظات منتظر بزرگان بودم. وظیفه ای که برای من متعین نشده باشد، انجام نمی دهم. وظیفه ای که برای من از ته قلب نباشد انجام نمی دهم.

خورشیدی افزود: مشی این بود که چهره های جدیدتر را وارد انتخابات کنیم؛ وقتی به نتیجه رسیدم که نمی توانم در مقابل خواسته های دوستان جواب منفی بدهم، آمدم.

این داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان این که به سختی راضی شدم در  انتخابات شرکت کنم اما اگر مصلحت جبهه اصلاحات ایجاد کند به راحتی کنار می کشم، ادامه داد: من برای ادای وظیفه متعهدم، به این خاک متعهدم، به اصلاحات متعهدم. من بر این باورم که رای مردم، تزئینی و دکور نیست. رای مردم تعیین کننده است و من برای پاسداشت این باور اعتقاد دارم که نباید با انتخابات قهر کرد. همه بزرگان نظام و در راس آن، رهبری معظم، جز این انتظار ندارند که بر اساس مردم سالاری دینی حرکت کنیم.

وی خود را تابع قانون و مقررات رقابت های انتخاباتی دانست و گفت:  اگر صلاحیت من، تایید نشود، اعتراض من قانونی خواهد بود اما از کسی خواهش نخواهم کرد.  انتظار دارم دستگاه های اجرایی و نظارتی به دور از سلایق شخصی و جناحی و بدون تنگ نظری با صلاحیت ها برخورد کنند. آرزو می کنم این شروع ارزشمندی برای من باشد که عمرم را برای انقلاب گذاشتم.

خورشیدی تاکید کرد: صریحا و روشن می گویم که کارنامه ستاد آقای موسوی در سال ۸۸ و کارنامه من جز قانونمندی نبوده است. برای این که من به امنیت نظام و استان ام اهمیت می دهم. اعتقاد دارم جریانات سال ۸۸ در یک دادگاه صالحه و علنی که هیات منصفه مردمی داشته باشد مورد بازبینی قرار گیرد.

وی درباره اختلاف نظرهایی که میان اصلاح طلبان استان وجود دارد نیز ابراز کرد: در مورد اختلاف اصلاح طلبان باید این پیش فرض را در نظر داشته باشیم که ما تفاوت سلیقه داریم نه اختلاف. ما تک صدایی در کشور را قبول نداریم چه برسد به تک صدایی در یک جریان. ما به تضارب آرا اعتقاد داریم.  اعتقاد دارم نظام اسلامی ما به حضور همه اقشار و جریانات سیاسی نیاز دارد.

او ادامه داد: برای دوستان جناح رقیب هم آرزوی موفقیت می کنم به این عنوان که خوب و مردانه عمل کنند.

خورشیدی با بیان اینکه من وجود منتقد را مبارک می دانم، ادامه داد: مشی من حمایت مشفقانه و انتقاد منصفانه خواهد بود. تا زمانی که دولت در مسیر اعتدال و مصالح مردم حرکت می کند و تا زمانی که مردم را ارباب خود بداند از آن حمایت می کنم.

این داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: من حریف سرزنده و قدر می خواهم. من رقیب ضعیف و برنده شدن در اینگونه میدان ها را دوست ندارم.

به گزارش اکسیر نو، «عباس خورشیدی» از چهره های شاخص اصلاح طلبان جهت ثبت نام در مجلس دهم شورای اسلامی وارد فرمانداری ارومیه شد.

وی متولد ۱۳۳۹ و فوق لیسانس رشته علوم سیاسی گرایش جامعه شناسی است.

ایشان فرماندار تبریز، نقده، مهاباد بود.

او معاونت امنیتی سیاسی استانداری آذربایجان غربی را در سوابق مدیریتی خود بر عهده داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار