نام‌نویسی از داوطلبان دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کثرت بی‌سابقه کاندیداها در حوزه‌های انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد همراه بود.
کد خبر: ۱۵۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 26 December 2015
نام‌نویسی از داوطلبان دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کثرت بی‌سابقه کاندیداها در حوزه‌های انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد همراه بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، در هفتمین روز نام‌نویسی کاندیداهای انتخابات مجلس دهم ترافیک حضور داوطلبان حوزه انتخابیه کهگیلویه به حدی بود که تا آخرین ساعت تمدید شده هر لحظه بر تعداد کاندیداها افزوده می‌شد.

آخرین روز از مهلت یک هفته نام‌نویسی باز هم با هجوم گسترده اصلاح‌طلبان همراه بود، اصولگرایان منتسب به طیف بزرگواری که طی روزهای اخیر و بعد از اعلام انصراف قطعی وی و کناره گیری از کورس انتخابات نتوانستند به جمع‌بندی نهایی در معرفی کاندیدای واحد برسند با مشورت‌های انجام شده چندین کاندیدا را وارد عرصه کردند تا پس از ثبت‌نام ظرف هفته‌های آتی تصمیم نهایی در اجماع صورت گیرد.

فرزاد نجات‌نیا عضو شورای دهدشت در ادوار گذشته از جمله گزینه‌های اصولگرایان این طیف بود که اقدام به ثبت‌نام کرد.

نجات‌نیا 35 ساله دارای کارشناسی ارشد عمران و از فعالان فرهنگی شهرستان هدف از حضور در عرصه انتخابات حوزه کهگیلویه را کمک به وحدت جریان اصولگرا دانست و گفت: تکثر کاندیداها از جمله عوامل شکست هر جریانی به ویژه اصولگرایان است.

وی با تاکید بر ورود جوانان به عرصه انتخابات بیانیه انصراف حجت‌الاسلام بزرگواری از شرکت در انتخابات مبنی بر استفاده از جوانان در جریان اصولگرا را مورد اشاره قرار داد و گفت: بنده در زمان حضورم در شورای شهر دهدشت جوان بی‌تجربه بودم الان در عرصه‌های ملی دارای منصب هستم و با فضای مختلف مراکز تاثیرگذار مملکت آشنایی کامل دارم و می‌توانم از این ظرفیت در توسعه نیروی انسانی و به تبع آن خروج شهرستان از بن‌بست استفاده کنم.

وی با بیان اینکه مشکل عمده توسعه‌نیافتگی شهرستان عدم به‌کارگیری نیروی انسانی در مرکز تصمیم‌گیری‌هاست و با بیان اینکه سازمان‌هایی در مرکز وجود دارد که سیاسیون ما اسم آن‌ها را نشنیده‌ و از ظرفیت این سازمان‌ها برای شهرستان استفاده نشده است، افزود: ما نیاز به نیروهای تاثیرگذار در مرکز کشور داریم.

فریدون فاطمی‌زاده دارای ارشد ادبیات مدیر سابق آموزش از دیگر گزینه‌های اصولگرایان طیف بزرگواری بود که در ساعات پایانی ثبت‌نام خود را به ستاد انتخابات رساند.

فاطمی‌زاده درباره اجماع اصولگرایان تصریح کرد: جمعی از دوستان فعلا ثبت‌نام می‌کنیم طی فرآیندی با حضور نمایندگان شهرستان‌های چهارگانه و با نظر معتمدین در پارامترهای لازم به انتخاب کاندیدای واحد خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه از دیگر اصولگرایان در عرصه انتخابات در بحث اجماع استفاده خواهیم کرد، گفت: در صورتی که اجماع را نپذیرند به صورت مستقل حضور پیدا می‌کنند.

سید مسعود دانشی گزینه دیگری از این طیف در جریان اصولگرایان بود که با مدرک کارشناسی ارشد روانشاسی وارد عرصه انتخابات شد.

لطیف رستاد 45 ساله از کارمندان سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و از کاندیداهای مجلس نهم و از جریان اصلاح‌طلب در آخرین روز نسبت به ثبت‌نام اقدام کرد.

رستاد درباره برنامه‌های خود برای توسعه حوزه انتخابیه کهگیلویه با بیان اینکه رسیدن به توسعه به اهرم‌هایی نیاز دارد، اظهار داشت: بعضی از کارها و مشی‌ها در تعارض با بحث توسعه است.

وی قوم‌گرایی را با توسعه در تعارض دانست و افزود: عده‌ای فرصت‌طلب برای رسیدن به قدرت قوم‌گرایی را مطرح می‌کنند.

رستاد جامعه را برنامه محور دانست و گفت: قطار توسعه اگر در نقطه‌ای توقف کند دیگران از ما رد خواهند شد.

این کاندیدای اصلاح طلب با اشاره به تعدد داوطلبان حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ این کثرت حضور را نیازمند بررسی دانست و گفت: البته نگاه منفی به قضایا نباید داشته باشیم.

وی تجربه مدیریتی خود در تدوین برنامه توسعه استان را از نقاط قوت برای توسعه شهرستان خواند و با بیان اینکه با فرصت‌ها تهدیدها و قابلیت‌های حوزه انتخابیه به خوبی آشنایی دارم، تصریح کرد: در حوزه راه‌ها و آبرسانی کارهای بزرگی می‌شود انجام داد.

رستاد افزود: از سال 90 تا امروز به ازای هر 1/5 کیلومتر یک کشته در ورودی‌های شهرستان داشتیم.

وی توجه به ظرفیت‌های گردشگری، آبرسانی و بخش کشاورزی را از جمله برنامه‌های خود در صورت راهیابی به مجلس عنوان کرد.

مجید باقریان 42 ساله از دیگر کاندیداهای حوزه انتخابیه کهگیلویه بود که به لیست جریان اصلاح‌طلب افزوده شد.

باقریان دلیل اصلی ورود در عرصه را وضعیت عقب ماندگی این حوزه دانست و با ابراز تاسف از بی‌توجهی به این دیار در ادوار گذشته افزود: منتقد جدی دوستانی هستم که از اول سکاندار اجرایی شهرستان بودند که چرا تا امروز در کهگیلویه شاهد صنایع مادر نیستیم.

باقریان تصریح کرد: به همان شکلی که دکتر ظریف بحران هسته‌ای ایران را حل کرد آمدم تا بحران توسعه‌نیافتگی کهگیلویه را حل کنم.

وی برنامه‌های خود برای توسعه کهگیلویه را به نطق انتخاباتی موکول کرد و در تبیین سرفصل‌های این برنامه‌ها گفت: در اولین اقدام با تدبیر و مدارا می‌کوشم حداقل چند کارخانه اشتغالزا را وارد شهرستان کنم.

باقریان افزود: برای مقابله با قوم‌گرایی آمدم اگر به مجلس وارد شوم بلافاصله یک پارلمان محلی از نخبگان حوزه انتخابیه تشکیل می‌دهم از ایده‌های آنان برای برون رفت از مشکلات استفاده می‌کنم.

وی با بیان اینکه تابع خرد جمعی در اجماع اصلاح‌طلبان هستم، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان باید خود را با اندیشه اصلاح‌طلبی و نه تفکر اصلاح‌طلبان بسنجند.

باقریان با بیان اینکه اصلاح‌طلبی اندیشه تکامل یافته و برگرفته از نظر مولا امام حسین(ع) است و هر کس در این جریان قرار گرفت باید از منفعت‌طلبی فاصله بگیرد تاکید کرد: با توجه به اینکه شهدا برای مقابله با زر و زور جان دادند به مزدوران اصلاح‌طلبی هشدار می‌دهم اگر کنار نکشند هویتشان را فاش خواهم کرد.

سید مصطفی تقوی 56 ساله دارای دکترای علوم سیاسی از جریان اصولگرا به صورت مستقل آمد.

تقوی درباره اجماع اصولگرایان با بیان اینکه درصدد اجماع و رسیدن به کاندیدای واحد هستند اما امکان عملیاتی شدن آن در روزهای آینده مشخص می‌شود، گفت: ظرفیت سیاسی و توان تئوریک اینکه تعامل سیاسی با بدنه جریان اصولگرا را داشته باشد دارم.

تقوی هدف از ورود به عرصه را تعهد و وظیفه نسبت به کشور نظام و زادگاه خواند و با بیان اینکه دور بودن از منطقه به معنای بیگانه بودن نیست، افزود: تخصص من در شناخت نیازها و ظرفیت‌ها است، حضور علمی، ذهنی و حتی فیزیکی در منطقه دارم و کتاب تاریخ سیاست کهگیلویه را بر اساس همین حضور نوشتم.

تقوی تاکید کرد: توانمندی شخصی برای ایفای وظایف نمایندگی بستگی به توان علمی و راهبرد عملیاتی شخص دارد نه فکر اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی.

رحمان ترحم‌مند با مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا به صورت مستقل، مسعود اژدری از جریان اصلاح‌طلب و دکترای دندانپزشکی، امین جمالی‌نسب از کارمندان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به صورت مستقل، جهانگیر حبیبی دارای کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و معاون وزارت نیرو از جریان اصلاح‌طلب از دیگر کاندیداهای آخرین روز نام‌نویسی در حوزه انتخابیه کهگیلویه بودند.

سید نعمت‌الله خادمی 44 ساله با مدرک کارشناسی ارشد ریاضی و از جریان اصلاح‌طلب، سید بیت‌الله حسینی‌فر رئیس شورای شهر دهدشت در دوره اول از جریان اصلاح‌طلب، منوچهر جوانمردی دکترای تخصصی جغرافیا و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از جریان اصلاح‌طلب، عبدالله رئیسی عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان خوزستان از جریان اعتدال و حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر از اصولگرایان دارای مدرک حوزوی سطح 3 و سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات سالامی خوزستان هم خود را به عنوان کاندیداهای کهگیلویه بزرگ ثبت کردند.

فرشید عزیزی طاس احمدی متولد 1359 دارای کارشناسی ارشد مدیریت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از جریان اصلاح‌طلب خود را به عنوان کاندیدای این دوره از انتخابات معرفی کرد.

سید رضا گنجی‌پور رئیس اسبق آموزش و پرورش دهدشت از اصلاح‌طلبان این حوزه از دیگر کسانی بود که ثبت‌نام کرد.

حاجتی ترحم‌پور با مدرک کارشناسی ارشد تاریخ و تمدن و سیاوش نریمان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد دهدشت از دیگر اصلاح‌طلبان ثبت‌نام شده در هفتمین روز نام‌نویسی انتخابات مجلس در کهگیلویه بزرگ بودند.

به گزارش فارس در مجموع 58 نفر برای کاندیداتوری انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ شامل کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی ثبت‌نام کردند که از این تعداد 32 نفر از جریان اصلاح‌طلب، 12 نفر اصولگرا و مابقی به صورت مستقل و یا مشی اعتدال وارد عرصه رقابت شدند.

در آخرین روز از مهلت قانونی ثبت‌نام از داوطلبین دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 11 نفر کار نام‌نویسی خود را در ستاد انتخابات فرمانداری بویراحمد تکمیل کردند.

عبدالخالق خرسندیان در ساعات اولیه با حضور در ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد اقدام به نام‌نویسی کرد.

بر پایه این گزارش، خرسندیان از خانواده شهیدان خرسندیان از بخش کبگیان است. وی اصولگرا و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم اقتصادی می‌باشد.

رئیس دفتر پژوهش استانداری کهگیلویه و بویراحمد و عضو شورای عالی اقتصادی بسیجیان از سوابق مدیریتی خرسندیان است.

کرم جانی‌پور متولد 49 از بویراحمد با گرایش اصولگرایی دارای دکترای حقوق دومین نفری بود که در هفتمین روز از ثبت‌نام دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرد و با عزمی راسخ وارد عرصه انتخابات شد.

منصور نیکبخت جهان آباد متولد 48 با رشته کارشناس ارشد مهندسی کشاورزی سومین نفری بود که در هفتمین روز از ثبت‌نام دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرد.

چهارمین نفر در هفتمین روز ثبت‌نام محمد روشن‌رو متولد 1346 دارای مدرک فوق‌ لیسانس اقتصاد با گرایش مستقل وارد عرصه انتخابات شد.

فتح‌الله مردانی پنجمین نفر در روز هفتم ثبت‌نام دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که اقدام به نام‌نویسی کرد.

مردانی متولد 1345 با گرایش اصلاح‌طلبی و هم‌اکنون پزشک عمومی بوده که برای چندمین بار پیاپی در مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرده است.

ششمین مراجعه کننده امروز به ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد فرشید ارجمند بود که با نام‌نویسی اسم خود را در لیست نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ثبت رساند.

ارجمند متولد 1364 از روستای دشت رز‌‌ شهرستان دنا دارای مدرک کارشناسی ارشد منابع طبیعی با گرایش مستقل برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرد.

محمد کرمی متولد 1348 دارای کارشناسی ارشد برق قدرت هفتمین نفری بود که برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرد.

کرمی در پاسخ به این سوال خبرنگاران که با چه گرایشی وارد عرصه انتخابات شدید، پاسخ داد: قصد تشکیل حزب جدید صداقت(نه چپ، نه راست) را دارم.

هشتمین نفر مراجعه کننده به ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد جمال‌الدین ارجمند متولد 1360 دارای مدرک کارشناس ارشد عمران با گرایش اصلاح‌طلبی بود که وارد عرصه رقابت شد.

نهمین نفر سید کرامت فدائی متولد 1344 کارشناس ارشد ‌با گرایش اصول‌گرایی برای دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرد.

ستار هدایتخواه دهمین نفر مراجعه کننده به ستاد انتخابات بویراحمد بود که اقدام به نام‌نویسی کرد.

هدایتخواه متولد 1341 کارشناس ارشد با گرایش اصولگرایی برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرد.

فیض‌الله جوزاریان متولد 1356 با گرایش مستقل و مدرک دکترای اقتصاد برای دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرد.

به گزارش فارس از آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات تا پایان مهلت قانونی 11 نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت ،36 نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا و 58 نفر در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند. که با این حساب مجموع کاندیداهای حوزه‌های انتخابیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به 106 نفر رسید.

================
گزارش از: طیبه سعادتی‌نیک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار