استاندار همدان گفت: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب، قابلیت تبدیل به یک منطقه ویژه و بندر خشک یا بارانداز را دارد.
کد خبر: ۱۵۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶ 26 December 2015

استاندار همدان گفت: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب، قابلیت تبدیل به یک منطقه ویژه و بندر خشک یا بارانداز را دارد.

به گزارش ایرنا، محمد ناصر نیکبخت درکارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان افزود: روزانه کشتی های باری متعددی از طریق بنادر آبی مانند بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می شوند که باید این بارها در سراسر کشور توزیع شوند.

وی اظهار کرد: اگر همدان تبدیل به بندر خشک شود می توان بارهای تخلیه شده در بندر امام را به سمت همدان انتقال و از همدان به استان های همجوار انتقال داد.

وی با بیان اینکه همدان دارای یک آزاد راه و دو راه آهن است ادامه داد: استان همدان توانمندی های لازم در حوزه حمل و نقل برای عملی کردن این مهم را دارد.

وی اضافه کرد: یک برنامه مطالعاتی کامل درباره این طرح باید در اسرع وقت در استان انجام شود تا نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد باز آفرینی کشور در هفته جاری با محوریت استان همدان افزود: در این ستاد گزارش کار مسئولان استان همدان مقبول وزیر کشور بود و ایشان همدان را به عنوان یکی از استان های موفق در زمینه ارائه گزارش عنوان کردند.

استاندار همدان از وعده وزیر کشوربرای حل 22 مورد از مشکلات استان در این ستاد خبر داد.

**شبهه ای به آمار اشتغال استان همدان وارد نیست

استاندار همدان با بیان اینکه آمار تامین اجتماعی شامل بیمه های بیکاری نیست اضافه کرد: از شهریور ماه سالجاری تعداد بیمه شده ها همواره رو به افزایش گذاشته است و ماهانه 850 تا یک هزار شغل جدید در استان ایجاد می شود.

وی افزود: در دیداری که با آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتم گزارشی از وضعیت ایجاد اشتغال به ایشان ارائه کردم که بعدها ایشان در یکی از سخنرانی های خود با بیان اینکه این آمار را بررسی کرده اند صحت آن را تایید و از استان های دیگر خواستند که در زمینه ایجاد اشتغال استان همدان را الگو قرار دهند.

وی عنوان کرد: سال گذشته 10 هزار و 800 بیمه شده جدید در استان داشتیم که امیدواریم این رقم تا پایان امسال به 11 بیمه شده جدید برسد.

نیکبخت افزود: آمار بیمه شده ها و اشتغال های ایجاد شده در استان سال آینده بیشتر خواهد شد چرا که با عملی شدن برجام زمینه فعالیت های اقتصادی بیشتر فراهم شده و وضعیت اشتغال بهبود خواهد یافت.

وی اضافه کرد: قبول دارم که هنوز واحدهای تولید ی و صنعتی مشکلات متعددی دارند اما آبان ماه سال 92 حدود 22 هزار نفر بیکار در استان وجود داشت که تا پایان 92، پنج هزار شغل جدید در استان ایجاد کردیم.

وی تصریح کرد: در همان سال از 1500 واحد تولیدی 600 واحد تعطیل بود که تاکنون 300 واحد تعطیل را بار دیگر به چرخه تولید برگردانده ایم.

وی بیان کرد: اینها نتایج تحریم ها است در حالیکه عده ای می گفتند نیازی به اجرای برجام نیست.

استاندار همدان افزود: زمانی که دولت یازدهم دولت را تحویل گرفت کشور با 8.6 درصد رشد منفی مواجه بود اما با تلاش ها دولت توانست رشد اقتصادی را مثبت کند.

وی عنوان کرد: چهار هزار میلیارد ریال از بدهی واحد های تولیدی در سالجاری توسط بانک ها پرداخت شده است.

وی افزود: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان همدان هشت هزار و 800 میلیارد ریال عقد قرار داد شده است.

**واحد تولیدی سرم سازی در استان همدان ایجاد می شود

نیکبخت گفت: رایزنی های لازم با یک تیم سرم سازی فعال در استان های خوزستان و فارس انجام شده است تا در استان همدان نیز این واحد تولیدی ایجاد شود.

استاندار همدان ادامه داد: تولیدات این واحد کامل برای صادرات خواهد بود و باید زمین به اندازه کافی در اختیار این تیم قرار بگیرد تابتوانند فعالیت در زمینه دارویی را گسترش دهند.

وی گفت: طرح های مربوط به 12 هزار میلیارد از محل سفر رئیس جمهور باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف کنند.

نیکبخت افزود: طرح های روستایی که مشارکتی و غیر مشارکتی هستند باید هر چه سریعتر پیگیری شوند به خصوص طرح های غیر مشارکتی که عملیاتی تر است.

وی افزود: طرح های مشارکت مردم در ایجاد واحد های تولید در روستاها باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود چرا که هر چه به انتخابات نزدیکتر می شویم فرمانداران فرصت کمتری برای رسیدگی دارند.

استاندار همدان با اشاره به پیش رو بودن انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی افزود: از هم اکنون انتخابات را شروع شده می بینیم چرا که ثبت نام خبرگان رهبری تمام و نام نویسی از کاندیداهای مجلس شوراس اسلامی هم فردا به پایان می رسد.

وی گفت: هیات اجرایی هم در همه استان انتخاب شده اند و تا به امروز هیات نظارت به خوبی همکاری های لازم را داشته اند.

وی بیان کرد: قصد و ماموریت ما بر این است که بتوانیم انتخابات سالم و شکوهمند و با نشاطی داشته باشیم چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری رای مردم حق الناس است و به دنبال خلق حماسه دیگر هستیم.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور نیز تاکید بر اجرای انتخابات خوب و ماندگار داشته و شرایط نیز برای خلق این حماسه فراهم شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم نمایندگان پر شور و سالم در مجلس داشته باشیم چرا که دولت به کمک مجلس نیاز دارد و هر چه مجلس پویاتر و کم بهانه گیر تر باشد می تواند کمک خوبی برای دولت و نظام باشد.

وی بیان کرد: مردم هر چه بیشتر در انتخابات مشارکت داشته باشند نشانه این است که ما امانتدار خوبی هستیم چرا که حفظ رای مردم وظیفه ما است.

نیکبخت گفت: هیچ کارمند دولتی حق استفاده از امکانات دولت به نفع یا علیه کسی در انتخابات را ندارد.

وی بیان کرد: در هفته های گذشته با توجه به برودت هوا و بارش ها استان همدان در اسکان مسافران گرفتار در برف و کولاک به خوبی عمل کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار