استاندار فارس با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه متعددی برای جلوگیری از تخلف در انتخابات انجام‌ شده، گفت: تا زمان انتخابات این موارد را بیان نمی‌کنیم.
کد خبر: ۱۵۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹ 27 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:محمدعلی افشانی در جمع مدیران و کارکنان ثبت‌ احوال استان اظهار داشت: یکی از مراجع چهارگانه تأیید صلاحیت کاندیداها ثبت‌ احوال است اما مهم‌تر از آن کاری است که اگر انجام می‌پذیرفت دغدغه تخلف در انتخابات به‌طور کامل منتفی می‌شد.

وی افزود: همان‌گونه که قطع ارتباط مالی ارباب‌رجوع با کارمندان در ادارات مختلف راه فساد را می‌بندد، اگر سیستم انتخابات نیز ماشینی شود ما با پدیده جعل شناسنامه و موارد مشابه مواجه نمی‌شویم.

افشانی ادامه داد: قانون زمانی می‌تواند حاکم شود که ساختارها اصلاح شود وگرنه با توصیه و نصیحت نمی‌توان به طور کامل راه تخلف را بست.

نماینده عالی دولت در استان فارس اضافه کرد: سیستم مکانیزه انتخابات باعث می‌شود اگر فرد دو بار رأی دهد، سیستم تخلف وی را بگیرد و البته در این زمینه پیشگیری‌های دیگری انجام‌شده که تا زمان انتخابات آن را بیان نمی‌کنیم.

وی سپس خاطرنشان کرد: کارت‌های هوشمند ملی به انتخابات فعلی نمی‌رسد اما ثبت‌احوال باید کاری کند که در انتخابات بعدی همه اهالی استان کارت هوشمند داشته باشند.

افشانی با اشاره به اینکه مهم‌ترین نیاز هر نظام مدیریتی، اطلاعات درست است، گفت: اطلاعاتی که در حوزه کاری ثبت‌احوال فراهم می‌آید مبنای تصمیم‌گیری‌های درست مدیران را فراهم می‌آورد چنانکه سن، جنس، سال تولد و سایر اطلاعات نسل‌ها باعث می‌شود تصمیم‌گیران بتوانند پیش‌بینی درستی از نیازهای جمعیتی داشته باشند چنانکه حتی باید سن رسیدن جمعیت به دوره بازنشستگی و اوج آن را پیش‌بینی کرد تا بتوان نیازهای آن را تأمین کرد.

افشانی در ادامه افزود: افزایش زاد و ولد در سال‌های ابتدایی انقلاب بدون پیش‌بینی لازم، در دهه دوم، موجی از جمعیت در سن تحصیل را رقم زد که به مدرسه نیاز داشتند درحالی‌که زیرساخت آموزشی لازم فراهم نشده و با سه‌شیفته شدن مدارس هم نمی‌توانستیم جوابگوی این موج جمعیتی باشیم که همین موج جمعیتی در سال‌های بعد به دانشگاه رفت و اکنون در مقطع نیاز به شغل است.

خالی ماندن 300 هزار صندلی در دانشگاه‌های دولتی

استاندار فارس در ادامه گفت: امسال بالای 300 هزار صندلی در دانشگاه‌های دولتی و نزدیک نیمی از صندلی‌های دانشگاه آزاد خالی ماند که این امر نشان می‌دهد موج جمعیتی از سن تحصیلات عالیه گذشته و وارد بازار کار یا بیکاری شده است.

وی در بخشی از سخنان با بیان اینکه من 10 سال از کار دولتی برکنار بودم و با اصرار بازگشتم و پذیرفتم مسئولیت قبول کنم، بیان کرد: ما میراث‌دار وضعیتی شدیم که شرایط بودجه و منابع آن همین است که تمام دستگاه‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

افشانی ادامه داد: من می‌پذیرم که کارمندان با این وضعیت حقوق‌ها و خرج‌های گران و هزینه تحصیل و ازدواج فرزندان مشکلات بسیار دارند اما باید توجه کنیم که دیگر روزگار انتظار از دولت و حقوق‌های دولتی گذشته و از سویی در زندگی باید علاوه بر داشته‌ها شکر نداشته‌ها را نیز به جای آورد که گاه خوب استفاده نکردن از داشته‌ها مفسده‌زا است.

مدیر ارشد اجرایی فارس تصریح کرد: ثبت‌احوال از دستگاه‌هایی است که با وجود ارتباط مستقیم با وزارت کشور و اینکه مدیریت رأس آن از معاونان وزیر است، گردش مالی خاصی ندارد و با توجه به فساد گسترده‌ای که در نظام اداری کشور لانه کرده و موریانه‌وار و بدون سروصدا و جلب‌توجه، تار و پود نظام اجرایی کشور را از درون می‌جود، شاید عدم ارتباط ثبت‌احوال با پول موضوع خوبی باشد.

وی با بیان اینکه 35 درصد افزایش حقوق زیرمجموعه‌های وزارت کشور، جز یک دستگاه شامل هیچ مجموعه‌ای نشده، گفت: حتی کارمندان استانداری نیز این افزایش حقوق را دریافت نکرده‌اند اما قول می‌دهیم اگر قرار به پرداخت شد ثبت‌احوال نیز مشمول آن بشود.

بخشش در زمان قدرت ویژگی پیامبر اسلام بود

استاندار فارس در ادامه با تبریک ایام میلاد پیامبر مکرم اسلام حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) و همچنین مؤسس فقه جعفری امام جعفر صادق (ع) و حضرت مسیح (ع) اظهار داشت: رسالت پیامبر اسلام (ص) ابلاغ پیام و معجزه او «کتاب» و نام آن کتاب «قرآن» به معنای خواندنی است و با «اقراء» به معنای خواندن آغاز شده است.

وی افزود: پیامبر مکرم اسلام (ص) در عمل خویش نیز همواره به همین پیام و رسالت که دعوت جهانیان بر مبنای عقل، اندیشه، خواندن و کتاب بود وفادار ماند و در مشی خویش حلم، خویشتن‌داری و نرمش در زمان قدرت را به منصه ظهور رساند چنان که در زمان فتح مکه وقتی برخی از یاران ایشان شعار دادند «الیوم یوم الملحمه، الیوم تسبی الحرمه» یعنی امروز روز خواری و زبونی دشمن است، ایشان فرمود شعار بدهید «الیوم یوم المرحمه» یعنی امروز روز محبت و حفظ حرمت‌ها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار