مسئول بازرسی اداره ورزش و جوانان شهرستان پاکدشت گفت: خانواده‌ها فرزندان خود را در باشگاه‌های بدون مجوز ثبت نام نکنند.
کد خبر: ۱۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷ 18 March 2015
به گزارش فارس جاسم عامری اظهار داشت: با جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات بدست آمده از اجرای این طرح و برگزاری جلسات کارشناسی که در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و این شهرستان برگزار خواهد شد و با شناختی که از اماکن ورزشی بدست آمد و با برنامه‌ریزی دقیق توسعه و تقویت ورزش قهرمانی و همگانی، ساماندهی اماکن ورزشی و رفع نواقص را به‌زودی شاهد خواهیم بود.

مسئول بازرسی اداره ورزش و جوانان شهرستان پاکدشت عنوان کرد: از ابتدای سال آینده واحد بازرسی و نظارت اداره ورزش و جوانان طرح پلمب اماکن ورزشی فاقد مجوز را در دستور کار خود دارد و این دسته از باشگاه‌ها (خصوصی و دولتی) موظف هستند (در صورت دارا بودن شرایط لازم جهت اخذ مجوز از کمیسیون ماده پنج) از طریق این اداره نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند و اگر شرایط لازم را برای اخذ مجوز ندارند نسبت به جابه‌جایی و تعطیلی مکان مذکور اقدام کنند.

وی افزود: با عنایت به قانون تاسیس اماکن ورزشی مصوب مجلس شورای اسلامی کلیه اماکن ورزشی خصوصی و دولتی که به اعاده مردم خدمات‌رسانی می‌کنند باید از وزارت ورزش و جوانان مجوز اخذ کنند.

عامری گفت: کلیه اماکن دولتی که در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند از این قانون مستثنی نیستند و با همکاری و مساعدتی که در اسرع وقت با این ارگان‌ها خواهیم داشت باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

مسئول بازرسی اداره ورزش و جوانان شهرستان پاکدشت از ورزشکاران و خانو‌اده‌های آن‌ها خواست فرزندان خود را در اماکن ورزشی ثبت‌نام کنند که دارای مجوز فعالیت هستند زیرا این باشگاه‌ها از نظر رعایت استانداردهای ورزشی و بهداشتی مورد تائید بوده و نظارت لازم بر فعالیت عوامل اجرایی این اماکن است.

به گفته عامری در طرح مجا حتی یک مورد تخلف در زمینه تبلیغ، تجویز و فروش مکمل‌ها، پروتیئن‌ها و مواد نیروزا مشاهده نشد.

در راستای اجرای طرح مدیریت جهادی شناسایی اماکن ورزشی (طرح مجا) این طرح با حضور 12 بازرس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در پاکدشت کلید خورد و و با تقسیم‌بندی کل شهرستان به سه بخش از کلیه اماکن ورزشی شهرستان پاکدشت (باشگاه‌های خصوصی، اماکن اداره ورزش و جوانان و اماکن متعلق به سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر) بازدید به‌عمل آمد.

در این طرح که با محوریت شناسایی اماکن ورزشی اجرا شد 114 مکان ورزشی شناسایی شد و شاخص‌ها و استانداردهای لازم برای یک مکان ورزشی مانند مجوز فعالیت، مسائل بهداشتی، نور، تهویه، سیستم برودتی و گرمایشی، مربیان و عوامل اجرایی مکان ورزشی، عدم مکمل‌ها و داروهای غیرمجاز و ... مورد ارزیابی قرارگرفت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار