طرح شهردار اولی‌ها در منطقه 20 اجرا شد و شهردار وقت، بهسازی محوطه مدرسه‌اش را در دستور کار شهردار ناحیه مربوطه قرار داد.
کد خبر: ۱۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴ 18 March 2015
به گزارش فارس به دنبال اجرای طرح شهردار اولی‌ها که به ابتکار مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران اجرا شد، 30 دانش‌آموز کلاس اولی مدرسه 18 دی شهرری نیز مهمان شهردار منطقه 20 شدند و به مدت یک ساعت اداره امور شهر را برعهده گرفتند.

هانا فرجادی یکی از دانش‌آموزان این کلاس به‌عنوان شهردار منطقه 20 تمامی خواسته‌های خود و دوستانش را از عوامل تحت امر خواستار شد.

این گروه 30 نفره در ابتدا در مورد خواسته‌های خود به مشورت پرداختند و همگی بر داشتن آسمان آبی و زمین پاک تاکید کردند و داشتن هوای پاک را حق خود دانستند و سپس با نقاشی‌های کودکانه خود این مطلب مهم را یادآور شدند.

خروج کارخانه‌های آلاینده شهری یکی از خواسته‌های این گروه بود که شهردار وقت دستور بررسی و انتقال آن را به معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 20 داد.

هانا فرجادی شهردار منطقه 20 در تماس تلفنی با معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 20 گفت: «سلام آقای مهندس من شهردار منطقه 20 هستم، سه کارخانه در شهرمان هست که هوا رو آلوده کرده و نمی‌توانیم خوب نفس بکشیم سریعا بررسی کنید و آن‌ها را به خارج از شهر انتقال دهید فقط شش ماه مهلت دارید.»

فرجادی در مدت زمانی که شهردار منطقه بود با شهردار ناحیه پنج نیز تماس تلفنی برقرار کرد و گفت: «من شهردار منطقه 20 هستم مدرسه ما 18 دی هست و آسفالتش خرابه، دوستانم در زمان بازی زمین می‌خورند زانوی شلوارشان پاره می‌شه، سریع آسفالت حیاط مدرسه را درست کنید در ضمن برای ورزش و بازی هم هیچ وسیله‌ای در حیاط مدرسه نداریم برای ما وسیله ورزشی نصب کنید، بعد در باغچه‌ هم گل و گیاه بکارید فقط تا پایان فروردین فرصت دارید فراموش نکنید مدرسه من 18 دی است.»

شهردار اولی‌های منطقه 20 به‌صورت همزمان در دو گروه وارد دفتر کار شهردار منطقه 20 و قائم مقام شهردار منطقه شدند و در جریان امور مربوط به اداره شهر قرار گرفتند.

منصور کتانباف شهردار منطقه 20 از اجرای این طرح ابراز رضایت کرد و گفت: دانش‌آموزان امروز آینده‌سازان فردا هستند و موثرترین جامعه هدف برای طرح آسمان آبی زمین پاک محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اغلب فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری برای دانش‌آموزان و کودکان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، افزود: دانش‌آموزان به‌عنوان همیاران مدیریت شهری می‌توانند برای نهادینه کردن رویکردهای مهمی نظیر حفظ محیط زیست شهری و اصلاح رفتارهای ترافیکی نقش‌آفرینی کنند.

اصغر عطائی قائم مقام شهردار منطقه نیز که پذیرای 15 شهردار اولی بود طرح اجرای شهردار اولی‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مطمئنا این حضور کودکان، در فضای اداری شهرداری و آشنایی با امور مربوط به اداره شهر به یکی از ماندگارترین خاطرات برای آن‌ها تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح علاوه بر اینکه موجب آشنایی دانش‌آموزان با چگونگی اداره شهر شد، حساسیت توجه به نگهداشت شهر را نیز برای آنها ایجاد کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار