استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: فعالان صنعت و بخش خصوصی که در سخت‌ترین شرایط تحریم‌ها فعالیت کرده‌اند می‌توانند امین‌ترین فعالان دولت در حوزه اقتصادی و شرایط پس از تحریم باشند.
کد خبر: ۱۵۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶ 28 December 2015
استاندار آذربایجان شرقی گفت: فعالان صنعت و بخش خصوصی که در سخت‌ترین شرایط تحریم‌ها فعالیت کرده‌اند می‌توانند امین‌ترین فعالان دولت در حوزه اقتصادی و شرایط پس از تحریم باشند.

دکتر اسماعیل جبارزاده در نشست نمایندگان تشکل‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنعتی و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و جمعی از مسوولان اجرایی استان که با حضور دبیر هیات دولت برگزار شد، افزود: دیدگاه‌ها و تجربیات صاحب‌نظران و فعالان باسابقه حوزه صنعت و تولید، بازوی فکری قوی برای دولت است و هدف از این نشست ایجاد ارتباط مستقیم با بدنه دولت و مراکز موثر در تصمیم‌سازی‌هاست.

وی با اشاره به توانمندی بخش خصوصی آذربایجان شرقی و انتخاب هشت واحد تولیدی این استان به عنوان واحد نمونه کشوری در حوزه صادرات، گفت: کار کردن در سال‌های تحریم و سر پا ماندن در سخت‌ترین شرایط و انتخاب شدن به عنوان صادرکننده نمونه، واقعا هنر است.

دکتر جبارزاده با تاکید بر این که تجربیات واحدهای تولیدی و نمونه استان در شرایط تحریم و نحوه سر پا ماندن یک صنعت در این شرایط، باید مدون و مستند شود، افزود: ان‌شاءالله مشکلات اقتصادی با تدبیر دولتمردان و سربازان دیپلماسی کشور حل خواهد شد، اما نباید تجربیات دوران سخت تحریم را فراموش کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که امروز برای دوران پساتحریم آماده می‌شویم، گفت: مطمئنا صنایع ما در شرایط جدید بهتر می‌توانند فعالیت کرده و نقش تاثیرگذار خود را در اقتصاد کشور ایفا کنند.

دکتر جبارزاده در ادامه به سیاست‌های دولت در واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام و آمادگی بخش‌های غیردولتی برای ورود در این حوزه اشاره کرد و در عین حال گفت: با وجود این که چندین مورد واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام انجام شده، اما هنوز هیچ ساز و کار مشخصی برای تحقق این مهم ابلاغ نشده است وی پیشنهاد کرد برای تحقق این امر اختیارات مدیران استانی افزایش یافته و کمیته ویژه‌ای در دولت تشکیل شود که تصمیمات آن برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجرا باشد.

دکتر جبارزاده همچنین با اشاره به تصویب اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی استان در سفر استانی هیات دولت، افزود: اخیرا بانک مرکزی ابلاغ کرده است که بانک‌ها از منابع داخلی خود این تسهیلات را اعطا کنند که عملا امکان‌پذیر نیست و لازم است تدبیری در این خصوص اندیشیده شود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که هیچ فاصله‌ای بین بخش دولتی و خصوصی استان نیست، افزود: در دو سال اخیر سعی کرده‌ایم نهایت همکاری و ارتباط را با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اطمینان می‌دهیم که بخش خصوصی استان مانند گذشته در صحنه هستند و با تمام توان در کنار دولت خواهند بود تا پس از سپری کردن روزهای سخت و در فضای جدید نقش خود را در اقتصاد کشور ایفا کند.

دبیر هیات دولت هم در این نشست با اشاره به مجموعه اقدامات دولت در زمینه مدیریت وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور ابراز داشت: ما رشد اقتصادی کمتر از منفی 6 درصد را توانستیم به یک درصد برسانیم و طبق پیش‌بینی‌ها در نظر داریم این عدد را به 6 درصد در سال آینده برسانیم.


محسن حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: نرخ سرمایه‌گذاری منفی 28 درصدی را به 3.5 درصد رسانده‌ایم و توانسته‌ایم رتبه کشور را در شاخص بهبود فضای کسب و کار از 152 به 118 برسانیم.

وی با بیان این که تورم را در ماه گذشته به کمتر از 10 درصد رسانده‌ایم، یادآور شد: میانگین نرخ تورم در مهرماه برابر با 14.8 درصد بوده و اگر تورم نقطه به نقطه را محاسبه کنیم تورم 45 درصدی خرداد 93 را در خرداد 94 به 9.4 درصد کاهش دادیم و این در حالی است که تورم متوسط سالانه نیز 13.7 درصد محاسبه شده است.

در این نشست اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و جمعی از نمایندگان تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنعتی استان به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص شرایط جدید کشور و سیاست‌های اقتصادی دولت پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار