این در حالی است که میزان ازدواج‌های ثبت شده در مدت 9 ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 92 بیش از 11 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۵۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 30 December 2015
مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 9 ماه گذشته 12 هزار و 203 مورد ولادت به ثبت رسیده که این میزان به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته است.
سید محمدعلی تقوی  در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف و سیاست‌های ثبت‌احوال در خصوص ثبت وقایع چهارگانه حیاتی اظهار کرد: در 9 ماه گذشته 12 هزار و 203 مورد ولادت به ثبت رسیده که این میزان به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته است.
مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه 58 درصد از ولادت‌های استان در مناطق شهری و 42 درصد دیگر آن در مناطق روستایی بوده، گفت: 52 درصد از ولادت‌های امسال نوزاد پسر و 48 درصد دیگر نوزادان دختر بودند.
تقوی در ادامه با تاکید بر اینکه 99 درصد ولادت‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد را در مهلت قانونی 10 روزه به ثبت رساندیم، گفت: میزان وفات‌های ثبت شده در 9 ماه گذشته امسال هزار و 943 مورد بوده که 59 درصد آمار فوتی‌ها در مناطق شهری بوده است.

وی با بیان اینکه 99 درصد فوتی‌ها را در زمان قانونی اعلام شده به ثبت می‌رسانیم، گفت: ماموران ثبت‌احوال با استقرار در بیمارستان‌ها گزارشات فوتی را از پزشکی قانونی به ثبت‌احوال اعلام می‌کنند.

تقوی بیشترین فوتی‌های ثبت شده در 9 ماهه امسال در استان را به ترتیب مربوط به شهرستان‌ های بویراحمد، کهگیلویه و بهمئی عنوان کرد.
وی در ادامه عنوان کرد: از حدود هزار و ۹۴۳ وفات ثبت شده در استان در ۹ ماهه نخست سال جاری، بیماریهای قلبی عروقی با ۳۴۱مورد بیشترین علل فوت رابه خود اختصاص داده اند.

این مسئول با بیان اینکه در مقوله ازدواج استان کهگیلویه و بویراحمد در 9 ماه گذشته 5 هزار و 713 مورد واقعه ازدواج به ثبت رسیده است، گفت: این میزان آمار ازدواج ثبت شده به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد سه درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تاکید بر اینکه 81 درصد ازدواج‌ها در مناطق شهری بوده است، گفت: 19 درصد ازدواج‌های به ثبت رسیده در 9 ماه گذشته در مناطق روستایی بوده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که میزان ازدواج‌های ثبت شده در مدت 9 ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 92 بیش از 11 درصد کاهش داشته است.

تقوی همچنین با اشاره به اینکه بیشترین طلاق‌های صورت گرفته در کشور مربوط به سنین 30 تا 34 سال و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بین سنین 25 تا 29 سال در مردان بوده، گفت: سرجمع طلاق‌های 9 ماهه امسال کهگیلویه و بویراحمد یک‌هزار و 94 مورد بوده که بر اساس بررسی‌ های انجام شده 60 درصد طلاق‌های سال‌جاری که به ثبت رسیدند مربوط به شهرستان‌های همجوار با کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار