استاندار همدان گفت: فرمانداری شهرستان‌ها بر اساس سهمیه‌ای که از آنها خواسته می‌شود باید افراد بی‌سواد را شناسایی و معرفی کنند.
کد خبر: ۱۵۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 30 December 2015

استاندار همدان گفت: فرمانداری شهرستان‌ها بر اساس سهمیه‌ای که از آنها خواسته می‌شود باید افراد بی‌سواد را شناسایی و معرفی کنند.

به گزارش فارس ، محمدناصر نیکبخت در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان همدان با اشاره به اینکه در دنیا 770 میلیون نفر بی‌سواد وجود دارد، اظهار کرد: کشور ایران با 80 میلیون جمعیت، تقریباً 10 میلیون بی‌سواد دارد.

وی با تأکید بر اینکه امروزه تعریف بیسوادی در جهان به فردی اطلاق می‌شود که از علوم پیشرفته دنیا اطلاع نداشته باشد، اضافه کرد: در کشور ما بی‌سواد به کسی گفته می‌شود که سواد خواندن و نوشتن ندارد.

استاندار همدان افزود: از ابتدای شکل‌گیری نهضت سوادآموزی تاکنون تمام تلاش خود را به کار بستیم تا بیسوادی را ریشه‌کن کنیم اما همچنان 10 میلیون نفر، بی‌سواد داریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور 9 میلیون و 70 هزار نفر جمعیت بالای 6 سال، بیسواد هستند، افزود: این تعداد بی‌سواد زیبنده کشور نیست، چراکه تمدن دنیا ریشه در ایران دارد و ما باید با هماهنگی و همکاری تلاش کنیم تا بی‌سوادی را ریشه‌کن کنیم.

نیکبخت تصریح کرد: کمیته امداد و بهزیستی باید آمار بی‌سوادان خود را به صورت دقیق مشخص و اعلام کنند تا بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

وی ادامه داد: فرمانداری شهرستان‌ها نیز بر اساس سهمیه‌ای که از آنها خواسته می‌شود باید افراد بی‌سواد را شناسایی و معرفی کنند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه پایدارترین نهاد اجتماعی خانواده است، اضافه کرد: یک‌میلیون و 300 نفر از والدین دانش‌آموزان در کشور بی‌سواد هستند.

وی گفت: باید برای سازمان‌هایی که در روستا هستند تکلیف مشخص شده و موارد تشویقی هم در نظر گرفته شد تا افراد بی‌سواد را شناسایی کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار