کد خبر: ۱۵۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 30 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت بر گمركات گيلان، محمد شهبازی با اشاره به رشد ۱۴ درصدی در آمد گمرکی استان طی ۹ ماه گذشته گفت: در این مدت گمركات گيلان موفق به اخذ ۳۹۸۷ ميليارد و۹۶۱ ميليون و ۴۱ هزار ریال درآمد شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت حدود ۱۹۸ ميليون و ۲۳۳ هزار و ۸۹۸ دلار كالای غيرنفتی با وزن ۳۱۱ هزار و ۷۵ تن از گمركات گيلان (انزلی، آستارا و حسن رود) نیز صادر شده است.

ناظرگمركات گيلان و مدير كل گمرك انزلی تصريح كرد: ۷۱ هزار و ۴۳۹ تن از كالاهای فوق از گمرك انزلی، ۲۳۳ هزار و ۳۱۲ تن از گمرك آستارا و مابقی از گمرك حسن رود صادر شده است.

وی عمده كالاهای صادر شده از گمركات گيلان را محصولات نباتی، محصولات معدنی و مصنوعات آن، محصولات صنايع غذايی و محصولات نساجی عنوان كرد و افزود: اين كالاها به بيش از ۳۰ كشور دنيا صادر شده است.

شهبازی تصريح كرد: صادرات گمركات استان بیشتر به كشور آذربايجان، روسيه، قزاقستان، عراق و تركيه انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنين تاکنون با كشورهای گرجستان، قزاقستان، هند، اكراين، آلمان، بلاروس، ارمنستان، فرانسه، جمهوری مولداوی، انگلستان، پاكستان، امارات متحده عربی، مالزی، عراق و افغانستان مبادلات تجاری انجام شده وكشورهايی همچون استونی، جمهوری چك، تايوان و سومالی نیز به مقصد كالاهای صادراتی افزوده شده اند.

ناظر گمركات گيلان همچنین يادآور شد: در نه ماهه سال جاری  بالغ بر يك ميليون و ۴۴۳ هزار و ۶۶۴ تن كالا به ارزش ۶۸۴ ميليون و ۷۹ هزار و ۱۹۷ دلار از طريق گمركات استان گيلان به كشور وارد شده است.

شهبازی تصريح كرد: عمده كالاهای وارد شده به گمركات گيلان شامل آهن آلات و ماشين آلات صنعتی، لوازم برقی و قطعات آن، چوب و تخته، گندم و جو و ساير محصولات شيميايی است که از کشورهای روسيه، آذربايجان، قزاقستان، تركيه و امارات به کشور وارد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار