در حالی که امروز چهارشنبه شاخص کیفیت هوای تهران به وضعیت قرمز رسیده است اما در تصمیمی غیرکارشناسی تنها مدارس مقطع ابتدایی و مهد کودک ها تعطیل اعلام شد، به طوری که حجم زیادی از کودکان مدرسه ای و مهدکودکی به همراه مادرانشان راهی ادارات شده اند.
کد خبر: ۱۵۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ 30 December 2015
براساس آخرین اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، امروز چهارشنبه 9 دی ماه، شاخص کیفیت هوا از مرز 150 فراتر رفت و اکنون هوای تهران در شرایط ناسالم برای تمامی افراد جامعه قرار گرفته است .

استمرار آلودگی هوا برای 19روز متوالی برای پایتخت نشینان نگران کننده است. به طوری که شاخص کیفیت هوای تهران امروز با 159psi  فراتر از حد مجاز و در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

با آنکه طی روزهای گذشته بسیاری از کارشناسان محیط زیست و شهری بر استمرار آلودگی هوا برای امروز هشدار داده بودند و بعضا پیشنهاد داشتند، ادارات و مدارس تهران تعطیل شوند تا شهروندان با خارج شدن از تهران کمتر در معرض آلودگی قرار گیرند اما متاسفانه باز هم دولت محیط زیستی یازدهم بر عدم تعطیلی مدارس و ادارات پافشاری کرد.

وقتی دولت بر عدم تعطیلی تهران پافشاری دارد و هر نوع بهانه ای را برای سر باز زدن از پیشنهادات کمیته اضطرار به کار می برد و از سوی دیگر آموزش و پرورش هم که تنها متولی بخش آموزش در کشور است در اقدامی هیجانی، اعلام وضعیت آب و هوا را نیز عهده دار می شود و اعلام می کند، قرار است چهارشنبه باران ببارد و تعطیلی تهران نیازی نیست، این می شود که امروز هوای تهران در وضعیت قرمز قرار می گیرد و از باران هم خبری نیست؛از قدیم گویند هرکسی را بهر کاری ساخته اند!

از پیش بینی های غیرکارشناسی که بگذریم تصمیمات غیر کارشناسی کمیته اضطرار آلودگی هوا هم برای خود حرف ها دارد، چرا که به رغم اصرارهای کارشناسان تا عصر دیروز ، تصمیم گیران دولتی از تعطلیلی مدارس سر باز زدند و بسیاری از خانواده ها که امکان خروج از تهران را داشتند به دلیل مدارس کودکانشان و برقررای ادارات همچنان در تهران نفس کش ماندند تا الودگی هوا و گرد و غبار را میهمان ریه هایشان کنند و باز هم چند روزی عمرشان کوتاهتر شود .

این در حالیست که عصر روز گذشته باز هم در تصمیمی غیر کارشناسی تنها مدارس ابتدایی شهر و مهدکودک ها تعطیل می شوند ، حال این سوال باقیست که چه کسی پاسخگوی ریه های کودکانی است که از صبح زود همراه مادرانشان روانه اداره های پایتخت شدند تا بازدهی کارمندان روانه اداره شده هم پایین بیاید.

آقایان کاش به جای تصمیمات احساسی و هیجانی و بی منطق ، تصمیمی جدی و اصولی بگیرند چرا که وقتی مهد کودک ها و مدارس را تعطیلی کردند و کارمندان شهر همچنان مشغول فعالیت هستند، یعنی حجم زیادی از کودکان شهر را روانه اداره ها کردن و این یعنی نقض غرض !

وقتی شاخص کیفیت هوای به نقطه قرمز می رسد و یعنی تمامی شهروندان از ترددهای غیر ضروروی در فضای باز خودداری کنند لازم است تا دولتمردان سلامت مردم را سر تیتر اقدامات و برنامه ریزی های شان قرار دهند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار