مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس از افتتاح ۷۳ پروژه توسط این مرکز در فارس خبر داد و گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۱۵۵ میلیارد ريال با اصل صرفه جویی و ارائه کارهای نو عملیاتی شده است.
کد خبر: ۱۵۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 30 December 2015
تابناک فارس به نقل از شبستان: سید تقی سهرابی، مدیر کل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز فارس امروز (9دی) در جمع خبرنگاران نهم دی را روز بصیرت و آگاهی عنوان کرد و گفت: رسانه ها در بوجود آمدن نهم دی نقش مهمی داشتند.

وی با اشاره به اینکه شبکه فارس باید بتواند در رشد و توسعه همه جانبه استان باید نقش تاریخی ایفا کند، اظهار داشت: برنامه ریزی ها بر اینست که بتوانیم نقش خود را ایفا کنیم و اگر رسانه ها با صدا و سیما همراه شوند این نقش بهتر ایفا می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مشکل پوشش رادیویی و تلویزیونی در کشور و استان وجود دارد و یکی از دلایل آن تغییر از آنالوگ به دیجیتال است، اضافه کرد: مردم صدا و تصویر با کیفیت را در کنار مطالب پاک طلب می کنند.

رئیس رسانه ملی در فارس با تاکید بر اینکه 40 فرستنده در قالب 20 ایستگاه رادیویی و تلویزیونی روز شنبه 12 دی ماه افتتاح می شود، یادآور شد: پروژه های دیگری هم در نظر گرفته شده که در مجموع 73 پروژه است.

وی با یادآوری این مطلب که این پروژه ها با حضور معاونین سازمان صدا و سیمای کشور به بهره برداری می رسد، افزود: مشکلات تحریم باعث نشد تا صدا و سیما نتواند برنامه های خود را به پیش ببرد.

مدیر کل صدا و سیمای فارس اضافه کرد: در خصوص بحث بودجه های جاری و عمرانی روزهای خوبی را سپری نمی کنیم و همکاران ما با ابتکارات موجود با کمترین بودجه ممکن برنامه ها را پیش بردند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 155 میلیارد ريال با اصل صرفه جویی و ارائه کارهای نو عملیاتی شده است، افزود: مطالب رسانه ملی برای شهر شیراز با 9 ایستگاه ارسال می شد و با نقطه یابی مناسب این تعداد به پنج مورد تقلیل پیدا می کند و مابقی ایستگاه ها برای سایر بخش ها و نقاط فارس استفاده می شود.

وی با اشاره به راه اندازی استدیوی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام)، تصریح کرد: بعد از 2 حرم مطهر، امسال نیز سومین حرم به استودیو مجهز می شود و در آینده نزدیک استودیوی رادیویی نیز راه اندازی خواهیم کرد.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که ویژگی های خاص استان باعث شده علی رغم وجود 430 ایستگاه تلویزیونی مشکلات زیادی برای پوشش داشته باشیم، افزود: با افتتاح ایستگاه های جدید پوشش استان به مرز 87 درصد رسیده است که تا پایان 95 نیز 10 ایستگاه دیگر راه اندازی می شود و با احتساب این 10 ایستگاه دیگر پوشش به 95 درصد می رسد.

وی با یادآوری این مطلب که با راه اندازی 20 ایستگاه، 27 شهر و 281 روستا زیر پوشش دریافت شبکه های دیجیتال  قرار می گیرند و 16 شبکه رادیویی و 20 شبکه تلویزونی را با کیفیت دیجیتال دریافت می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ایستگاه های جنوب استان با فرکانس 1287 می توانند رادیو فارس را دریافت کنند، افزود: در تلاش هستیم برای اینکه در کل استان هم فرکانسی انجام  شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار