نمایشگاه آثار خوشنویسی و هنر حکاکی بر روی سنگ هنرمند ممتاز خوشنویسی هادی تشکینی همزمان با ایام میلاد پیامبر اعظم(ص) و هفته وحدت، چهارشنبه در مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی تویسرکان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۵۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 31 December 2015

نمایشگاه آثار خوشنویسی و هنر حکاکی بر روی سنگ هنرمند ممتاز خوشنویسی هادی تشکینی همزمان با ایام میلاد پیامبر اعظم(ص) و هفته وحدت، چهارشنبه در مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی تویسرکان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا،خالق آثار این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه برای اولین بار در استان همدان با مجموع 41 اثر هنری یعنی 22 اثر حکاکی بر روی سنگ و 19 کار خوشنویسی آغاز به کار کرده است.

هادی تشکینی افزود: ایجاد انگیزه و پویایی در حوزه هنر خوشسنویسی در سطح شهرستان تویسرکان که در چند سال اخیر با کمبود انگیزه مواجه شده، تشویق عملی جوانان علاقمند به این رشته و بررسی و کنکاش نقایص و کاستی های آثار از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می روند.

وی اضافه کرد: از مجموع آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، دو اثر حکاکی بر روی سنگ با عناوین سوره کوثر و دعای گوشه نشینان موفق به کسب نشان ملی شده و منتظر داوری و ثبت در آثار جهانی یونسکو هستند و مابقی آثار نیز به مضامین ادبی، مذهبی و قرآنی پرداخته اند.

تشکینی از ارائه طرح حکاکی شده بسم الله الرحمن الرحیم بر روی سنگ برای دریافت نشان ملی در سال جاری خبر داد و یادآور شد: این نمایشگاه از سوم تا هشتم بهمن ماه سال جاری نیز در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی شهرستان همدان آماده بازدید عموم علاقمندان خواهد بود.

هنرمند تویسرکانی هادی تشکینی به همراه برادرش علی تشکینی کار آموختن هنر خوشنویسی و حکاکی بر روی سنگ را از سال 76 آغاز کرد و در سال 85 موفق به کسب رسمی درجه ممتاز خوشنویسی در محضر استاد سجادی شد.

وی همچنین از سال 90 تا 92 نزد استاد علی اشرف صندوق آبادی معاون انجمن خوشنویسان ایران با برخورداری از درجه فوق ممتاز در شهرستان ایلام به کسب بیش از پیش هنر خوشنویسی مشغول شد و آماده رقابت برای دریافت نشان رسمی فوق ممتاز خوشنویسی است.

نمایشگاه آثار هنری این هنرمند تا 14 دیماه سال جاری در مجتمع فرهنگی و هنری تویسرکان آماده استقبال از عموم علاقمندان است.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان در 90 کیلومتری شهر همدان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار