سرویس سیاسی اجتماعی چیچست خبر:حجت الاسلام سید علی مومنی روحانی برجسته اورمیه هرگونه حمایت و ارتباط خود از فعالین انتخاباتی مسجدآقا علی اشرف را تکذیب کرد.
کد خبر: ۱۵۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 02 January 2016

 

_DSC0040

 

al ashraf5

 

 

حجت الاسلام مومنی  طی تماس خبرنگارچیچست خبر درپاسخ به  سئوال شائبه حمایت شان از کاندیدای مشخصی که درمسجد آقا علی اشرف، به برگزاری برنامه های تبلیغی مبادرت ورزیده است گفتند:  بنده با نظرو فعالیت و حمایت  برخی از هیئت امنای مسجدآقا علی اشرف  که فردی را بعنوان کاندیدا مطرح نموده اند تاییدنمیکنم و ازاینگونه حرکات درمسجد مخالفم .

وی همچنین افزود: بنده  تاکنون ازهیچیک از کاندیداها حمایت ننموده ونظر منفی یا مثبتی بیان نکرده ام .

 

به گزارش سایت چی چست نیوز ، گفتنی است حجت الاسلام سیدعلی مومنی که از اعضای ستادفاطمیون و امنای مسجد آقا علی اشرف میباشد و این خبربراساس شائبه حمایتهای پشت پرده ایشان از فعالیتهای انتخاباتی یکی از کاندیداهای اصولگرا،  جهت انجام رسالت  اطلاع رسانی  وتنویرافکارعمومی تهیه ومنتشرگردید.



قدمت وموقعیت مسجد آقا علی اشرف:

مسجد آقاعلی اشرف که قدیمی ها آنرا با نام مسجد تبریزی ها می شناسند ، از مساجد قدیمی ارومیه است که به واسطه واقع شدن در یکی از مناطق مهم و پر رفت و آمد این شهر (خیابان امام ره نرسیده به تقاطع عطائی)همواره مورد توجه مردم متدین و انقلابی ارومیه بوده است .

مسجد آقاعلی اشرف در اوایل دوره قاجار  توسط یکی ازتبریزی های مقیم ارومیه بنام آقا علی اشرف تبریزی ساخته شده که شاید علت معروف شدن آن به مسجد تبریزی ها نیز به همین علت بوده است . البته برخی معتقدند بانی نخستین این مسجد معلوم نیست و آقاعلی اشرف آنرا مرمت کرده است. این مسجد یکبار هم در سال۱۳۹۸ قمری برابر با ۱۳۵۵  شمسی توسط مرحوم حجت الاسلام فوزی و با همکاری خیرین شهر تجدید بنا گردیده است . در اسناد تاریخی از ابراهیم تبريزي (معرق كار)، مجيد بن محمدعلي معماريان (حكاك، معمار وكاشي كار)، جلال مفتخري و مجيب قاضي جواد (كاشي كار) بعنوان معماران و هنرمندان بنای این مسجد نامبرده شده است .


منبع: چی چست خبر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار