معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: متاسفانه اغلب مناطق گردشگری کرمانشاه هیچ تابلویی در مسیرهای اصلی ندارند که منجر به راهنمایی گردشگران برای رسیدن به آن مناطق شود.
کد خبر: ۱۵۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 02 January 2016
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: متاسفانه اغلب مناطق گردشگری کرمانشاه هیچ تابلویی در مسیرهای اصلی ندارند که منجر به راهنمایی گردشگران برای رسیدن به آن مناطق شود.

علیرضا مرادی بیستونی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی هنری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، در این باره اظهارکرد: وجود تابلوهای معرفی مناطق گردشگری در جاده‌های اصلی یکی از مهمترین الزمات توسعه گردشگری در هر منطقه‌ای است که متاسفانه در استان کرمانشاه در این حوزه مشکلات بسیاری داریم.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه بیش از 100 منطقه تاریخی، فرهنگی و تفریحی دارد که می‌توانند پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشند، اما اغلب این مناطق گردشگری تابلوی معرفی در جاده‌های اصلی استان کرمانشاه ندارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: به عنوان مثال در مسیر جاده سنندج به کرمانشاه هیچ تابلویی وجود ندارد که نشان دهد چند کیلومتر تا تاق بستان و یا اینکه چند کیلومتر تا بیستون و یا معبد آناهیتا باقی مانده است.

مرادی بیستونی تصریح کرد: در یکی دو سال گذشته حدود 60 تابلو معرفی بیستون در جاده‌های اصلی استان توسط پایگاه میراث‌جهانی بیستون و این اداره کل نصب شد، اما اداره کل راه و شهرسازی با این توجیه که اجاره نصب آنها پرداخت نشده، همه آنها را جمع کرد.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بر اساس تعرفه‌های موجود نصب هر تابلو در کنار جاده‌های اصلی استان مستلزم پرداخت اجاره‌ای به میزان دو میلیون تومان در سال است که قطعا پرداخت چنین ارقامی برای این اداره کل میسر نیست.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولین مربوطه در این بخش انتظار داریم که با دید بازتری موضوع نصب تابلوهای گردشگری استان در مسیر جاده‌های اصلی استان را دنبال کنند.

مرادی‌بیستونی اظهارکرد: همچنین از شهرداران مناطق مختلف کرمانشاه انتظار داریم نسبت به نصب تابلوهای معرفی نقاط گردشگری داخل شهر همچون تکیه معاون‌الملک، تکیه بیگلربیگی، مساجد تاریخی، بازار سنتی، سراب قنبر، تاق‌بستان و ... اقدام کنند.

وی تاکید کرد: یقینا نصب تابلوهای گردشگری در نقاط مختلف شهر و به ویژه در جاده‌های اصلی منتهی به کرمانشاه نقش ویژه‌ای در توسعه گردشگری این استان خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار