عضو مجلس خبرگان رهبری:
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه محل اجرای زکات در روستاها است, گفت: فرهنگ زکات در روستاهای مازندران نهادینه شود.
کد خبر: ۱۵۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 02 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، آیت الله نورالله طبرسی در جلسه شورای زکات استان, اظهار داشت: زکات از واجبات دین اسلام بوده که در اسلام سفارش‌های فراوانی به این امر شده است.

وی افزود: زکات در امراقتصاد و توسعه و شکوفایی جامع  نقش مهمی دارد که همه مبلغان باید مردم را با این  فریضه مهم آشنا کنند.

طبرسی گفت: محل  اصلی پرداخت زکات در روستاه‌ها بوده که  دهیاران و اعضای شوراها باید برای تبیین  این امر، برنامه‌ریزی‌های مهمی داشته  باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: در مازندران در بخش  زکات مستحبی اقدامات خوبی صورت گرفت که امیدواریم در بخش زکات واجب نیز این امر انجام شده و آمارهای پرداخت زکات افزایش یابد.

طبرسی بیان داشت: مصارفی که از راه پرداخت زکات  انجام می‌شود بسیار خوب و پسندیده  است که امیدواریم مردم در پرداخت این واجب، به موقع اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: همه کسانی که به پرداخت زکات مکلف شده موظفند  زکات مال خود را پرداخت کنند.

طبرسی گفت: زکات در رشد و توسعه  اقتصاد و عمرانی جامعه نقش مهمی دارد که باید همه مسئولان, روحانیون و مبلغان آن را  برای مردم تبیین کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید کشاورزانی را که به موقع زکات محصول خود را پرداخت می‌کنند شناسایی و از آنان به درستی تقدیر کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار