کد خبر: ۱۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷ 19 March 2015

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی از برگزاری سه نمایشگاه در ایام نوروز در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریزبه نقل از  روابط عمومی این اداره کل، فرشاد به آفرین گفت: این نمایشگاه ها در ایام نوروز با همکاری فعالان صنایع دستی تا 14 فروردین 94 برگزار می شود.

وی افزود: 3 خانه موزه تاریخی برای برگزاری این نمایشگاه ها پیش بینی شده است.

وی گفت: محوطه موزه قاجار با نمایش و فروش صنایع شیشه، چاپ باتیک، تراش سنگ های قیمتی، حکاکی روی فلز ورنی بافی و سفال سرامیک با فعالیت بیش از 20 نفر هنرمند ازساعت 9 تا 21 ، نمایش و فروش صنایع دستی در خانه تاریخی پروین اعتصامی و با حضور هنرمندان صنایع دستی چوبی و چرمی از ساعت 10 تا 21 برپا شده است.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه و تولید زنده صنایع دستی در خانه کلکته چی خبر داد و گفت: هنر شیشه، زیور آلات سنتی، نقاشی روی چوب نقاشی روی شیشه و چرم به صورت زنده در خانه تاریخی کلکته چی در خیابان تربیت، کوچه کرباسچی پلاک 25 انجام خواهد شد.

به آفرین افزود: این نمایشگاه از ساعت 10 تا 20 از گردشگران نوروزی استقبال خواهد کرد.

وی با اشاره به غرفه های ویژه صنایع دستی در سایر موزه ها یاد آوری کرد: در موزه زنده سفال، موزه مشروطه، موزه آذربایجان و خانه تاریخی حیدرزاده نیز برای سهولت دسترسی گردشگران غرفه ویژه صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در اماکن تاریخی شهرستان ها نیز غرفه های صنایع دستی برپا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار