مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند از تولید سالانه ۲۰ هزار تن مالت در کارخانه مالت این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۵۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 03 January 2016

مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند از تولید سالانه ۲۰ هزار تن مالت در کارخانه مالت این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا ،"مجتبی رضایی" اظهار کرد: کارخانه مالت نهاوند در مساحتی بیش از ۴۰ هزار مترمربع در شهرستان احداث شده و به طور رسمی از دی‌ماه سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است که با تولید و ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن در سال توانسته در کشور بی‌همتا عمل کند.

وی افزود: محصول مالت تولیدی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به تولید ماءالشعیر، تسریع‌کننده تخمیر نان و صنایع غذایی اشاره کرد همچنین از تفاله‌های مالت برای خوراک دام استفاده می‌شود.

رضایی بیان کرد: کارخانه مالت نهاوند با تولید و ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال به طور مستقیم برای ۱۹ نفر و به صورت غیرمستقیم برای ۴۵ نفر اشتغالزایی داشته است.

وی ادامه داد: مالت تولید شده از کارخانه نهاوند در سطح کشور بیشتر توسط کارخانجات و شرکت‌های تولیدی ماءالشعیر خریداری می‌شود.

فعالیت 4500 واحد صنفی دارای مجوز در نهاوند

وی در بخش دیگری با بیان اینکه در شهرستان نهاوند چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارای مجوز فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در 9 ماهه امسال 15 هزار و 20 بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان نهاوند صورت گرفته است.

رضایی با اشاره به اینکه در این بازرسیها یک‌هزار و 43 مورد پرونده تخلف تشکیل و به اداره تعزیرات تحویل شده است، افزود: 10 هزار و 120 مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته که در این راستا 565 مورد پرونده تخلف تشکیل و برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی تحویل شده است.

وی تصریح کرد: چهار هزار و 900 مورد بازرسی نیز توسط بازرسان اتاق اصناف نهاوند از واحدهای صنفی صورت گرفته که در این راستا 478 مورد پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

وی در ادامه به تخلفات واحدهای صنفی شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین تخلفات شامل گران‌فروشی، عدم درج قیمت‌ و عدم صدور فاکتور بوده است.

وی افزود: در واحدهای صنفی برای رعایت مسائل بهداشتی و دامپزشکی در رابطه با دام، گوشت و ... به صورت مشترک و با همکاری بازرسان شبکه بهداشت و توسط کارشناسان بهداشتی بازرسی صورت می‌گیرد.

4560 مورد بازرسی از سطح نانوایی‌های نهاوند

مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند در ادامه گفت: در 9 ماهه امسال چهار هزار و ۵۶۰ مورد بازرسی از نانوایی‌های سطح شهرستان نهاوند صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان نهاوند ۲۰۶ نانوایی وجود دارد که به مراتب هر روز مورد بازرسی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در این بازرسی‌ها ۱۱۰ مورد پرونده تخلف تشکیل و برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی تحویل داده شده است.

رضایی به تخلفات نانوایی‌های سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: بیشترین تخلفات شامل کم‌فروشی و تعطیلی غیرمجاز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح بخش‌ها و روستاها نظارت بر عهده بخشداران و دهیاران است که هر روز به طور مرتب این نانوایی‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار