جمعی از خیران بهشهری در جلسه ستاد جهیزیه کمیته امداد امام خمینی بهشهر، تعهد کردند که 470 میلیون ریال هدیه نقدی و غیرنقدی در اختیار تعدادی از نوعروسان قرار دهند.
کد خبر: ۱۵۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 03 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، نشستی با عنوان ستاد جهیزیه با حضور امام جمعه و خیران این شهر در دفتر امام جمعه و با هدف حمایت و تامین جهیزیه نوعروسان و جوانان در شرف ازدواج زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان برگزار شد‌.

در این جلسه، مدیر کمیته امداد بهشهر ضمن ارائه توضیحاتی درباره ستاد جهیزیه و فلسفه تشکیل آن همچنین فعالیت‌ها و خدمات این نهاد، افزود: در 9 ماهه سال‎جاری، 75 نوعروس از خدمات کمک‌جهیزیه به مبلغ یک‌میلیارد و 854 میلیون و 739 هزار ریال بهره‌مند شدند و با توجه به محدودیت اعتبارات، در حال حاضر 81 نوعروس در نوبت دریافت جهیزیه و نیازمند یاری خیران هستند.

سیدموسی عمادی‌ترکامی اظهار کرد: مشکل تامین جهیزیه از دغدغه‌های اصلی بسیاری از مددجویان است و در این راه بدون کمک خیران نمی‎توانیم موفق باشیم، لذا با وجود محدودیت‎های فراوان مالی در سال گذشته، 46 سری جهیزیه با مساعدت خیران بهشهری تامین و به نوعروسان تحویل شد‌.

امام جمعه بهشهر نیز در سخنانی با بیان اینکه جوانان سرمایه‌های جامعه هستند اما در حال حاضر با مشکل اشتغال و ازدواج مواجه‌اند، گفت: دولت به‌تنهایی نمی‎تواند مشکلات را حل کند، لذا خیران در این زمینه کمک‌کار خوبی هستند و زحمات قابل توجه و خداپسندانه آنها جای قدردانی دارد.

سید عربعلی جباری اظهار کرد: بنا به گفته امام رضا (ع) بهترین خیران کسانی هستند که وقتی چیزی هدیه می‌کنند لذت می‌برند و انتظار تشکر ندارند، اگر غافل شدند خود را مجرم می‌دانند و زود خود را از غفلت خارج می‌کنند.

وی بیان کرد: جهیزیه‌ای که برای نوعروس تهیه می‌شود باید مطابق با وسع خانواده باشد، اسراف نداشته باشد و قناعت پیشه کند تا نیازهای اصلی او تامین شود.

امام جمعه بهشهر، گفت: یکی از خیران پیشنهاد داد تا از ظرفیت هر یک از افراد حاضر در جلسه در ایجاد شبکه‌های تهیه جهیزیه استفاده شود و خیران نیز افراد نیکوکار دیگری را شناسایی و به مجموعه خود دعوت کنند.

در این نشست صمیمی و معنوی خیران برای تامین جهیزیه نوعروسان، مبلغ 470 میلیون ریال به‌صورت نقدی و کالا تعهد کردند، همچنین مقرر شد یک قطعه زمین از طرف اداره اوقاف و امور خیریه به مساحت 200 مترمربع به ارزش یک‌میلیارد ریال در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) بهشهر قرار گیرد تا مکانی برای تامین جهیزیه نیازمندان شهرستان بهشهر احداث شود‌.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار