بر اساس تفاهم نامه کمیسیون مشترک روابط اقتصادی ایران و روسیه که در تهران منعقد شد، مازندران یکی از دو استان کشور است که می تواند در صادرات محصولات کشاورزی و لبنی به روسیه اقدام کند.
کد خبر: ۱۵۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 05 January 2016


به گزارش تابناک مازندران، محمد محمدپور عمران گفت: بر اساس تفاهم نامه کمیسیون مشترک روابط اقتصادی ایران و روسیه که در تهران منعقد شد، مازندران یکی از دو استان کشور است که می تواند در صادرات محصولات کشاورزی به روسیه اقدام کند.
 

وی تصریح کرد: پس از یک سال و نیم پیگیری جهت دریافت مجوز صادرات از وزارت کشاورزی و دامپزشکی روسیه، سرانجام با صادرات محصولات لبنی دو شرکت که یکی از آنها محصولات لبنی کاله آمل می باشد نیزموافقت و این امر انجام می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به این که طیور، گل و گیاه، لبنیات، مرکبات و کیوی از جمله محصولاتی هستند که قابلیت صادرات به روسیه را دارا می باشند، خاطرنشان کرد: براساس تفاهم نامه کمیسیون مشترک ایران و روسیه، صادرکنندگان مازندران باید آنالیز قرنطینه ای روسیه را با تمام ضوابط آن رعایت کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: مازندران با تولید 576 هزار تن شیر خام در سال و فعالیت کارخانجات لبنی با برندهای معتبر جهانی از نظر کمی و کیفی، جایگاه ویژه ای را در تولید و تنوع فرآورده های لبنی در کشور به خود اختصاص داده است.

وی در پایان متذکر شد: مازندران دارای 48 واحد کارخانه لبنی با ظرفیت اسمی 5 هزار و 230 تن بوده که در حال حاضر با ظرفیت عملی 2 هزار و 644 تن در روز،  معادل 50 درصد موجود، فعال است.

بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار