با برگزاری افتتاحیه در قم:
در دو سال اخیر بیش از 480 اکران‌کننده از قشرهای مختلف مردم برای به نمایش گذاشتن آثار جشنواره فیلم عمار در مساجد، پایگاه‌های بسیج، مدارس علمیه و دانشگاه‌های استان قم همکاری و مشارکت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۵۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 04 January 2016
به گزارش تابناک قم، مراسم افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار در قم که در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار شد، با حضور و استقبال مخاطبان جشنواره روبرو شد.

مراسم با اکران فیلم‌های جشنواره آغاز شد و با سخنان سرهنگ پاسدار احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه یافت.

نیازسنجی مناسب تاثیر فیلم‌های عمار را دوچندان می‌کند

وی ابراز کرد: امروز رسانه و هنر مهم‌ترین ابزار در جنگ نرم است.

حسینی با بیان اینکه تلاش در راستای ترویج آثار جشنواره عمار مهم‌تر از تولید آثار است، تاکید کرد: باید کاری کرد که روز به‌روز بر آمار مخاطبان آثار جشنواره و ترویج ارزش‌ها در جامعه افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه نیازسنجی جامعه، تشخیص ذائقه مخاطب و اولویت‌بندی در تولید آثار، موجب تاثیرگذاری عمیق‌تر در جامعه می‌شود، یادآور شد: یکی از مهمترین جلوه‌هایی که می‌توان در جشنواره عمار به آن پرداخت، فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت است و چنین رویکردی در تولید آثار، همواره مورد توجه و استقبال اقشار مختلف جامعه قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: تجربه نشان داده هرگاه به فرهنگ حماسی و عاشورایی مقاومت و دفاع مقدس متمسک شدیم، جامعه حیات و جاودانگی و تحرک ویژه‌ای یافته و ضرورت دارد از هنر و رسانه در بسط و ترویج این فرهنگ پویا به ویژه در استان قم بیشتر بهره بگیریم.

۸۴ اثر از استان قم در جشنواره فیلم

در ادامه مسئول جشنواره مردمی فیلم‌ عمار قم از برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار در قم برای ششمین سال خبر داد و اظهار داشت: در دو سال اخیر بیش از 480 اکران‌کننده از قشرهای مختلف مردم برای به نمایش گذاشتن آثار جشنواره فیلم عمار در مساجد، پایگاه‌های بسیج، مدارس علمیه و دانشگاه‌های استان قم همکاری و مشارکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد مردی بابیان اینکه تاکنون 84 اثر توسط هنرمندان قمی به این جشنواره راه‌یافته است، افزود: شرکت این تعداد اثر نشان از ظرفیت بالای ساخت فیلم و مستند در قم دارد که در صورت توجه به این استعداد‌ها می‌توان شاهد پیشرفت روزافزون هنرمندان قمی در عرصه فیلم‌سازی و مستندسازی بود.

وی خاطرنشان کرد: استان قم در زمینه تولید اثر پس از استان‌های تهران و اصفهان در رده سوم قرار گرفته که با توجه به جمعیت و امکانات موجود در قم در زمینه فیلم‌سازی رسیدن به این رتبه قابل‌توجه است.

مردی تکریم والدین، حجاب و عفاف، جنگ نرم، مقاومت و حفاظت از محیط ‌زیست را از موضوعات فیلم‌های تولیدی امسال اعلام کرد و گفت: موضوع پشتیبانی از مقاومت در اکران آثار جشنواره فیلم عمار موردتوجه ویژه قرارگرفته است.

وی از به نمایش گذاشتن دستکش‌های ننه عصمت در نخستین شب اکران جشنواره عمار قم خبر داد و تصریح کرد: این فیلم داستان پیرزنی را به تصویر می‌کشد که با دیدن فیلمی از مقاومت مدافعان حرم در عراق و سوریه در سرمای زمستان تصمیم می‌گیرد برای آنان دستکش ببافد.

مسئول جشنواره مردمی فیلم‌ عمار قم افزود: به دلیل مصادف شدن برگزاری جشنواره فیلم عمار با ایام امتحانات و با توجه به اینکه بیشتر اکران‌کننده‌های این جشنواره در قم از دانشجویان و طلاب تشکیل می‌شود، اکران فیلم‌های امسال از اوایل بهمن‌ماه به‌صورت جدی‌تر در قم صورت می‌گیرد.

همچنین در این مراسم و با حضور مسئول جشنواره فیلم‌های مردمی عمار و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از خانواده ناشنوای شهید مولیدزاده تقدیر شد.

در پایان این مراسم نیز جلسه هم‌اندیشی جهت برنامه‌ریز برای اکران فیلم‌های این جشنواره در مراکز فرهنگی استان انجام شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار