مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با اشاره به فرسودگی ۳۰ درصدی شبکه برق‌رسانی به مشترکان شهری در استان گفت: دخل و تصرف‌های غیرمجاز انشعابات و ساخت‌وسازهای غیرمجاز سبب فرسودگی شبکه برق‌رسانی استان شده است.
کد خبر: ۱۵۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ 05 January 2016

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با اشاره به فرسودگی ۳۰ درصدی شبکه برق‌رسانی به مشترکان شهری در استان گفت: دخل و تصرف‌های غیرمجاز انشعابات و ساخت‌وسازهای غیرمجاز سبب فرسودگی شبکه برق‌رسانی استان شده است.

به گزارش تسنیم،حاجی‌رضا تیموری با اشاره به وجود 674 هزار و 137 مشترک برق در استان همدان اظهار داشت: از این تعداد 25 هزار و 326 مشترک عمومی برق و 555 هزار و 594 مورد مشترک خانگی هستند.

وی با بیان اینکه مشترکان بخش کشاورزی با سهم 48.64 درصدی بیشترین مصرف انرژی برق را در سطح استان دارند، افزود: مشترکان بخش خانگی سهم 30.23 درصدی، مشترکان بخش صنعت سهم 8.90 درصدی و مشترکان عمومی 7.29 درصدی در مصرف انرژی را دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: این شرکت از مشترکان دریافت کننده خدمات در استان همدان بیش از 814 میلیارد ریال طلب دارد.

وی با اشاره به فرسودگی شبکه‌های برق بیان کرد: میزان فرسودگی شبکه برق‌رسانی استان همدان در بخش‌های روستایی 40 درصد، شهری 30 درصد و معابر 30 درصد است.

تیموری افزود: از دلایل مهم فرسودگی شبکه برق‌رسانی می‌توان به دخل و تصرف‌های غیرمجاز انشعابات برق، ساخت و سازهای غیرمجاز و در نتیجه دست‌کاری شبکه اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: 14 هزار و 955 دستگاه پست‌های برق 20 کیلوولت هوایی با ظرفیت یک‌هزار و 881 مگاولت و 349 دستگاه پست‌های برق 20 کیلوولت زمینی با ظرفیت توزیع 263 مگاولت در سطح استان فعال هستند.

وی عنوان کرد: امسال 221 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق‌رسانی به مشترکان روستایی و شهری هزینه شده است.

تیموری با اشاره به کاهش 75 درصدی سرقت سیم‌ها و تجهیزات برقی در استان همدان تصریح کرد: ضمن هماهنگی که با نیروی انتظامی استان همدان به عمل آمده است سارقان پس از دستگیری تحویل مقامات قضایی شده و اشد مجازات برای آنها درخواست می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی یکی از نیروهای تأثیرگذار در راستای تأمین برق پایدار برای مشترکین برق استان است، افزود: از عملکرد‌های مثبت شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار بوده است که در جلوگیری از سرقت‌ها در سطح استان تأثیر بسزایی داشته است


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار