جشنواره آشپزی سالم در قشم جشنواره آشپزی سالم به مناسبت هفته بسیج ملی تغذیه سالم با هدف ترویج تغذیه صحیح در شهرستان قشم برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 05 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم  هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی هر چه بیشتر کودکان و خانواده ها با غذاهای سالم و رعایت رژم غذایی متناسب با شرایط سنی آنان عنوان کرد.
 
سالاری مصرف نکردن نوشابه های گازدار و فست فودها، تحرک بدنی، مصرف مناسب میوه و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه، استفاده از شیر و لبنیات کم چرب، کاهش مصرف روغن ها و خودداری از مصرف روغن جامد و کاهش ساعات پشت میزنشینی را از بارزترین پیشنهادات برای نهضت اصلاح رفتارهای تغذیه ای برشمرد.
 
وی گفت: علت بروز بسیاری از بیماری ها نظیر دیابت، فشارخون، امراض قلبی و عروقی، سرطان ها و سایر نارسایی های روانی و جسمی در تغذیه نادرست است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم  افزود: برای این منظور کارگاه های آموزشی در سطح وسیع برای گروه های هدف زنان، سالمندان، نوجوانان، معلمان، کارگران صنایع در برنامه های هفته ملی تغذیه سالم پیش بینی شده است.
 
سالاری بهره گیری از ظرفیت رسانه های جمعی، توزیع پر تعداد بروشورها در مدارس و ادارات را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته بسیج تغذیه سالم شهرستان قشم عنوان کرد.

گفتنی است ۱۰ تا ۱۶ دی به عنوان هفته بسیج ملی تغذیه سالم نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار