با حضور خیل دوستداران اهلبیت عصمت و طهارت (ع)بامداد شنبه آیین تحویل سال نو در صحن امام خمینی حرم شاهچراغ(ع) با شکوه خاصی برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 21 March 2015
به گزارش تابناک فارس و به نقل از ایرنا ، در این آیین علاقمندان به ائمه اطهار (ع) و زائرانی که از جای جای کشور و استان فارس در صحن مطهر این امامزاده واجب التعظیم حضور داشتند با سر دادن دعا و مناجات به استقبال سال جدید که به شمیم روح بخش حضرت فاطمه زهرا (س) آمیخته شده است ، رفتند.

جاروکشی صحن توسط خادمین ، گلباران حرم و به صدا درامدن نقاره خانه از دیگر برنامه های این آیین سراسر معنوی بود.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در این آیین با اشاره به تقارن این ایام خجسته با دهه فاطمیه گفت : حضرت فاطمه زهرا(س) شهید راه امامت و ولایت والگوی کاملی برای حرکت در مسیر ولایت است .

آیت الله اسدالله ایمانی افزود: مردم و مسوولان باید با الگوگیری از سیره آن حضرت در مسیر ولایت ثابت قدم بوده و با تبیین پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی که همراهی و همزبانی می باشد به پیشرفت و تعالی جامعه نیز کمک کنند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) به ما می آموزد که دفاع از ولایت در برخی از مقاطع به سختی ها و گرفتاری ها و محرومیت ها منتهی می شود و امروز نیز شیعیان فاطمه زهرا(س) باید در امر ولایت و اطاعت از رهبری ادامه دهنده راه حضرت فاطمه زهرا(س) باشند.

وی با اشاره به آغاز سال 94 شمسی تصریح کرد: به دلیل تقارن ایام نوروز با دهه فاطمیه حضرت فاطمه زهرا(س) سال 94 سال فاطمی است و باید از برکات این بانوی بزرگوار اسلام استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار