کد خبر: ۱۵۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 05 January 2016


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه بخش استانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تعداد معدودی از استان‌های کشور برگزار می‌شود، گفت: افتتاحیه این جشنواره در البرز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سیدموسی حسینی‌کاشانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در محل سالن جلسات اداره‌کل ارشاد البرز برگزار شد، با اشاره به اقدام ننگین رژیم آل سعود در راستای اعدام آیت‌الله شیخ نمر، اظهار داشت: نباید در رابطه با این دسته از اقدامات به سادگی برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه آغاز کار سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر قرار داریم، اظهار داشت: حضور پررنگ گروه‌های تئاتر استان البرز در جشنواره سراسری و بین‌المللی تئاتر فجر قابل تقدیر است که این مهم باید بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه بیش از 60‌اثر از سراسر کشور در این دوره از جشنواره تئاتر فجر کاندیدا شده‌اند، خاطرنشان کرد: 3‌اثر از مجموع آثار استانی ارسال شده به دبیرخانه جشنواره به استان البرز تعلق دارد که این امر سبب خرسندی فعالان این عرصه در البرز شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش استانی این جشنواره در تعداد معدودی از استان‌های کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره در استان‌های البرز، خراسان شمالی، هرمزگان، گلستان و فارس به صورت استانی نیز برگزار می‌شود.

حسینی‌کاشانی با بیان اینکه افتتاحیه جشنواره استانی تئاتر فجر شنبه 19 دی‌ماه سال جاری در استان البرز برگزار می‌شود، یادآور شد: در افتتاحیه این جشنواره شاهد برگزاری یک نمایش خیابانی با حضور مسئولان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید در راستای بهبود زیرساخت‌های فرهنگی استان البرز اهتمام بیشتری داشت چرا‌که این منطقه از ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی برخوردار است، اظهار داشت: به پاس قدردانی از زحمات هنرمند البرزی "‌داوود فتحعلی بیگی" تئاتر شهر کرج به نام این هنرمند البرزی نامگذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه در مدت زمان دو سال گذشته تا کنون 4‌هزار متر مربع به زیربنای فرهنگی استان البرز افزوده شده که آمار مطلوبی است، افزود: سینما پرشین در دهه فجر سال جاری در البرز به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید براینکه 15 دی‌ماه سال جاری مراسم تجلیل از عوامل فیلم فاخر محمد رسول‌الله(ص) با حضور مسئولان ارشد استانی و کشوری در البرز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: 50 بازیگر این فیلم به یادماندنی از هنرمندان البرزی بودند.

وی با اشاره به اینکه در سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر در بخش استانی 2اثر توسط هنرمندان البرز با نام‌های آسمان پوتینی و رام کردن زن سرکش به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: از استان‌های تهران، کرمانشاه و بجنورد نیز آثاری به این جشنواره در بخش استانی ارسال شده است که به نمایش گذاشته شود.

به گزارش تسنیم، در پایان این نشست رونمایی از پوستر بومی شده سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر فجر انجام پذیرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار