مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم:
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم با اشاره به ضريب اشغال 85 درصدي تخت‌هاي اقامتي در قم، بر ضرورت توجه به تامين اسكان ارزان قيمت در اين استان تاكيد كرد.
کد خبر: ۱۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 22 March 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد اجرايي خدمات سفر استان قم، عيسي رضايي در جلسه ستاد تسهيلات زائرين و خدمات سفر استان قم  با اشاره به درصد بالاي اشغال تخت‌هاي اقامتي در استان قم اظهار داشت: ميانگين كشور در اشغال تخت‌هاي هتل‌ها 20 درصد است درحاليكه در استان قم ضريب اشغال به 85 درصد رسيده است.
وي با اشاره به اهميت ايجاد مراكز اقامتي مناسب در ميزباني از زائران ادامه داد: بيش از 90 درصد زائران عراقي كه وارد كشور مي‌شوند در ابتداي سفر خود به قم مي آيند كه همين موضوع اهميت توجه به كيفيت و كميت مراكز اقامتي را روشن‌تر مي‌كند.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم با اشاره به ورود ميليوني زائران به استان قم در ايام نوروز خاطرنشان كرد: با توجه به نيازي كه در اين عرصه براي تامين مراكز اقامتي وجود دارد، توجه به اسكان ارزان قيمت در اولويت قرار دارد تا در زمان كوتاه بتوانيم پاسخگوي اين نياز باشيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اختصاص 5 ميليارد تومان در سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم به منظور ارتقاي زيرساخت‌هاي اقامتي و گردشگري گفت: از اين ميزبان تا كنون تنها 700 ميليون تومان تخصيص يافته است.
رضايي افزود: در اين راستا يك كمپينگ اقامتي در استان قم در نظر گرفته شده كه اگر اعتبارات از سوي دولت تامين شود مي‌تواند سالانه 24 ميليون زائر را در خود جاي دهد.
وي ادامه داد: براي اين منظور چند نقطه مناسب در شهر قم جانمايي شده كه البته شكل‌گيري اين كمپينگ نياز به حمايت دولت دارد چراكه استان قم از نظر اعتبارات گردشگري نسبت به ساير استان‌ها ضعيف‌تر است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم  ادامه داد: در نوروز امسال از تمام ظرفيت‌هاي شهر از جمله مدارس، مساجد، حسينيه‌ها و ... براي اسكان استفاده شده اما باز هم كمبود احساس مي‌شود. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار