سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان گفت: در نیمه نخست امسال ۷۴۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۵۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 07 January 2016

سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان گفت: در نیمه نخست امسال ۷۴۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان قرار گرفت.

به گزارش مهر، مجید کزازی در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان که با حضور معاون رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: با در اختیار گذاشتن این میزان تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشتند.

کزازی همچنین بابیان اینکه در این مدت، واحدهای فناوری مستقر در مراکز رشد استان همدان در قبال ۱۵۰ میلیون تومانی که شرکت‌های دانش‌بنیان در اختیار آن‌ها قراردادند، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشتند، گفت: این میزان فروش نشان‌دهنده بازدهی خوب این شرکت‌ها است.

سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان با اشاره به نیازهای اساسی شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: مشاوره‌های تجاری‌سازی و بازاریابی، مشاوره‌های علمی و فنی و شرکت در نمایشگاه‌ها و فن بازار ازجمله این نیازهاست.

وی درخواست تسهیلات، معرفی به سازمان‌های ذی ربط، درخواست فضای استقرار اداری، درخواست فضای کارگاهی، معرفی سرمایه‌گذار و استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی را از دیگر نیازها برشمرد.

سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان بابیان اینکه باید برای بازارهای شرکت‌های دانش‌بنیان فکری اساسی شود، گفت: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان برگشت سرمایه به همراه دارد.

کزاری به تعداد مراجعه‌کنندگان به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره و عنوان کرد: در سال ۹۰ تعداد ۳۲۰ نفر و امسال ۴۸۶ نفر به این شرکت مراجعه کرده‌اند و بیش از ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان دارای تحصیلات عالی هستند.

وی همچنین بابیان اینکه عملیات اجرایی سایت پارک علم و فناوری استان همدان تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: تا اواخر سال آینده باید هشت هزار مترمربع فضا برای استقرار، تحویل شرکت‌های دانش‌بنیان شود.

سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان یادآور شد: پارک علم و فناوری استان همدان برنامه‌های خود را در هفت محور شامل توسعه کمی و کیفی شرکت بر اساس پتانسیل‌های استانی، ارتقا ساختار بر اساس خدمات، انتقال تجاری‌سازی، فناوری توسعه زیرساخت‌های عمرانی، توسعه زیرساخت‌های مدیریت سازمانی، گسترش تعامل‌های بین‌المللی و گسترش مراکز فناوری در سطح استان تدوین و تصویب کرده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار