بازگشت کشتیرانی های آسیایی به ایران در حالی صورت می گیرد که در ماه ژوئن سال گذشته شاهد ورود کشتی متعلق به کشتیرانی هانجین به بندرعباس در ایران بودیم.
کد خبر: ۱۶۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 09 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، کشتیرانی های هانجین، هیوندایی مرچنت مرین و اورگرین نیز در ماه ژوئن سال 2015 در ایران ظاهر شدند که دقیقاً پس از برداشته شدن تحریم های سازمان ملل علیه ایران صورت گرفت.

کشتی های متعلق به کشتیرانی هانجین به عنوان بزرگترین کشتیرانی کره جنوبی در ماه ژوئن وارد بندرعباس شد. رقیب این کشتیرانی یعنی هیوندای مرچنت مرین نیز در همین زمان تردد در بندرعباس را آغاز کرد.

شرکت هیوندایی مرچنت مرین از تردد هفتگی کشتی های خود به بندرعباس سخن به میان آورد.

شرکت OOCL نیز در سال گذشته از طریق یک کشتیرانی دیگر اقدام به فعالیت در بندرعباس کرده بود. شرکت کشتیرانی تایوان به عنوان بزرگترین کشتیرانی کانتینری تایوان فعالیت خود را در آگوست سال 2015 در بندر شهیدرجایی آغاز کرد و کشتیرانی یانگ مینگ تایوان نیز طبق درگاه اینترنتی خود خبر از فعالیت در بندرعباس می دهد.

در حالیکه کشتیرانی های شمال آسیایی تا کنون فعالیت خود را با بنادر ایرانی آغاز کرده اند، کشتیرانی APL به عنوان بزرگترین کشتیرانی کانتینری جنوب شرق چین هنوز هیچگونه خدماتی در ایران ارائه نداده است. 

در همین حال کشتیرانی بین المللی پاسفیک نیز در سایت اینترنتی خود برنامه زمان بندی برای تردد در بندرعباس را ارائه داده است. 

در میان کشتیرانی های اروپایی نیز شرکت MSC فعالیت خود در ایران را در ژانویه از سر می گیرد.
 
به هر حال روابط میان دو کشور ایران و عربستان نیز به دلیل اعدام روحانی شیعه در کشور عربستان تیره شده است که به تبع آن متفقین کشور عربستان از جمله بحرین و سودان نیز اقدام به قطع روابط خود با ایران کردند.

روابط میان ایران و امارات متحده عربی به عنوان یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران نیز محدود شده است.

سخنگوی شرکت هیوندای مرچنت مرین نیز در پاسخ به این سؤال که آیا قطع رابطه میان ایران و عربستان تاثیری در فعالیت این شرکت در ایران خواهد گذاشت اظهار داشت: ما به دقت در حال رصد وقایع در خاورمیانه هستیم.

در همین حال کشتیرانی های هانجین و OOCL نیز از عدم اختلال در فعالیت خود در ایران علیرغم قطع روابط ایران با عربستان خبر دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار