مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: اعتبارات عمرانی امور عشایری استان اردبیل امسال نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۶۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 09 January 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، قادر هنرمند صبح امروز در جلسه بررسی اجرای طرح‌های و پروژه‌های عمرانی در مناطق عشایری استان اردبیل اظهار داشت: در دولت یازدهم رضایتمندی عشایر نسبت به سال‌های گذشته جلب شده است.

وی تصریح کرد: در 9 ماهه امسال به لحاظ ارایه خدمات بیشتر به عشایر، اجرای 56 پروژه، توزیع نهاده‌های دامی به میزان 668 تن، بیمه دام عشایر به میزان 58 هزار و 97 راس، آبرسانی سیار به میزان 34 هزار و 156 متر مکعب و بیمه اجتماعی به تعداد یک هزار و 362 خانوار انجام شده است.

هنرمند با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده به عشایر استان گفت: تسطیح و مرمت راه‌های ییلاقات اردبیل، نیر، سرعین، نمین و مشگین‌شهر با گریدر به طول 900 کیلومتر، احداث راه ییلاقی آرمار مشهدلوی گرمی بطول 3.2 کیلومتر، اصلاح و بازسازی قسمتی از کانال دشت فتحعلی بطول 120 متر در 9 ماهه نخست امسال انجام شده که رضایت عشایر کاملا محسوس و قابل توصیف است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل با اشاره به پیگیری ارتقاء سطح تشکیلاتی مدیریت به اداره کل بیان کرد: امور عشایر استان اردبیل در پوشش بیمه‌ای روستایی و عشایری رتبه 6 کشوری، در ستاد صیانت در سال 93 رتبه برتر، در تحول اداری سال 94 رتبه برتر و در ستاد اقامه نماز هم در سال 93 رتبه برتر را کسب کرده است .

وی از اجرای طرح توانمندی زنان عشایری در اردبیل به عنوان پایلوت خبر داد و افزود: علاوه بر اجرای این طرح شهرستان‌های مشگین‌شهر ، سرعین و خلخال به عنوان پایلوت گردشگری و توریسم عشایر انتخاب شدند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل با اشاره به اهدای 300 راس گوسفند به زائران اربعین حسینی توسط عشایر استان اظهار کرد: عشایر شاهسون در طول تاریخ شهامت، فداکاری و جانفشانی خود را در عرصه‌های مختلف ثابت کرده‌اند.

هنرمند تسطیح و مرمت راه‌های عشایری با گریدر به طول یک هزار و 515 کیلومتر، شروع اجرای عملیات مجتمع آبرسانی احمدلو با 20 درصد پیشرفت فیزیکی، تعمیرات اساسی پمپاژ آج اشمه شامل اصلاح و بهسازی و زهکشی محوطه، آبرسانی به ییلاقات آیقار، عربلو، ساری‌گونی، مشیران مشگین‌شهر، مرمت و احداث ابنیه راه پناهگاه سبلان و شروع نهضت شن‌ریزی قشلاقات شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار را از جمله اقدامات این اداره عنوان کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار