مسوول حسینیه و خیریه پوراسلامی شیراز گفت: مجلس سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) چهارم تا هفتم فروردین ماه صبح و شب در این حسینیه برپا است.
کد خبر: ۱۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 23 March 2015
به گزارش تابناک فارس و به نقل از ایرنا کریم پوراسلامی افزود: شیفتگان اهلبیت عصمت و طهارت (س) امسال نیز همچون سال های گذشته با حضور در آیین ویژه سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) با خاندان نبوت و امامت به عزاداری می پردازند.

وی اظهار کرد: از چهارم تا هفتم فروردین ماه صبح ها از ساعت هفت تا 10 صبح و شب ها پس از نماز مغرب و عشا در حسینیه پوراسلامی آیین سوگواری به همین مناسبت برپا است.

مسوول حسینیه و خیریه پوراسلامی در ادامه از شهروندان شیرازی، میهمانان نوروزی این شهر و زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برای حضور در این آیین های سوگواری دعوت کرد.

پوراسلامی گفت: عزاداران فاطمی که در این خیریه به نشانی بلوار آزادی، کوچه 21 پلاک 174 حضور یابند، هر شب میهمان سفره پربرکت شیفتگان اهل بیت هستند.

وی در ادامه از حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان اسطوره فضائل انسانی و اسوه تقوا و پرهیزگاری یاد کرد و افزود: بانوان ایران اسلامی باید از این ثمره شجره الیقین به عنوان الگوی خود در زندگی روزانه خود بهره ببرند و به داشتن جامعه ای ایده ال کمک کنند.

بنا بر برخی روایات، حضرت فاطمه زهرا (س) 75 روز و در برخی روایات دیگر 95 روز پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) به شهادت رسیدند.

با توجه به رحلت پیامبر اسلام (ص) در 28 صفر، بنا به روایت 75 روز 13 تا 15 جمادی الاول، شهادت حضرت زهرا (س) است و این ایام را فاطمیه اول می خوانند.

اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت زهرا (س) سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیه دوم می نامند.

امسال مقارن شدن ایام سوگواری فاطمیه دوم با آغاز سال نو، رنگ و بوی فاطمی به نوروز 94 بخشیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار