مدیرکل جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ هزار هکتار آبیاری نوین در باغات و مزارع استان همدان اجرا شده است، گفت: ۴.۵ درصد از محصولات کشاورزی در استان همدان تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۶۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 10 January 2016

مدیرکل جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ هزار هکتار آبیاری نوین در باغات و مزارع استان همدان اجرا شده است، گفت: ۴.۵ درصد از محصولات کشاورزی در استان همدان تولید می‌شود.

به گزارش تسنیم ، منصور رضوانی جلال در آیین تجلیل از برگزیدگان کشاورزی استان همدان افزود: همدان با داشتن 1.2 درصد از وسعت جغرافیایی و 2.4 درصد از جمعیت کشور 4.5 درصد تولیدات کشاورزی کشور یعنی حدود پنج میلیون تن را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه استان همدان حایز رتبه‌های برتر در بین تولید کنندگان کشاورزی است، افزود: بخش کشاورزی همدان 28 درصد اشتغال، 23 درصد ارزش افزوده استان، 3.3 درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان همدان گفت: جهاد کشاورزی این استان هم اکنون توانسته 120 هزار هکتار آبیاری نوین را در سطح مزارع و باغات استان اجرایی کند.

رضوانی جلال تصریح کرد: امروز کشاورزان با تمام محدودیت‌های اقتصادی توانسته‌اند بهترین و مرغوبترین محصول را تولید و به بازار عرضه کنند که این همان مصداق اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: امروز راندمان تولید برگزیدگان بخش کشاورزی بسیار بالا است اما با این وجود فاصله نمونهها و میزان تولید کشاورزان نمونه با میانگین کشوری و استانی فراوان است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: میزان برداشت گندم آبی میانگین کشوری سه تن و 138 کیلوگرم در هر هکتار و در استان همدان 3تن و 928 کیلوگرم است.

رضوانی جلال افزود: اما میزان برداشت گندم توسط کشاورز نمونه برتر کشوری 12 تن و 840 کیلو گرم و نمونه استانی آن 12 تن و 180 کیلوگرم است.

وی تصریح کرد: آمارها بیانگر این موضوع است که 309 درصد بین نمونه استان همدان و متوسط کشوری فاصله وجود دارد که این فاصله باید کاهش یابد.

مدیرکل جهاد کشاورزی همدان بیان اینکه این فاصله به معنی یک فرصت طلایی در سرمایهگذاری است،افزود: در تولید چغندر قند میانگین برداشت در کشور 48 تن در هکتار است و این در حالی است که در استان همدان این رقم 42 تن در هکتار است.

وی افزود: به منظور بالابردن راندمان تولید در استان همدان گروههایی در هر شاخه تخصصی کشاورزی تشکیل شده که متشکل از کارشناس معتمد، محقق آن رشته و تولیدکننده نمونه هستند تا شرکت دانشبنیان را تشکیل دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار