رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان از دستگیری دو قاچاقچی پرندگان در این شهرستان با همکاری ماموران دریابانی خبر داد.
کد خبر: ۱۶۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 10 January 2016
سیداحمد موسوی آزاد افزود: ماموران یگان حفاظت از محیط زیست آبادان و ماموران پاسگاه دریابانی گوارین در بازرسی های خود، دو متهم به نام های 'ع- دارمی' و 'ک- دارمی' را شناسایی و دستگیر کردند.

وی اضافه کرد:این متهمان برخلاف قانون و مقررات، به شکار، صید، نگهداری حمل و قاچاق بدون مجوز پرندگان مبادرت می کردند که چهار پهله پرنده شکاری از نوع بالابان از آنها کشف و ضبط شد.

موسوی آزاد ادامه داد:به استناد تبصره دو ماده 13 قانون شکار و صید و ماده 680 قانون مجازات اسلامی، این اقدام جرم محسوب شده و به استناد ماده 18 قانون شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست به منظور مطالبه ضرر و زیان در این موارد شاکی و مدعی خصوصی از این افراد بوده و پرونده دستگیر شدگان نیز برای ادامه روند قانونی به مراجعه قانونی ارجاع شد.

موسوی آزاد گفت:دو متخلف بابت ضرر و زیان ناشی از صید چهار پهله پرنده بر اساس مصوبه شماره 380 تاریخ بیست و نهم دیماه 1393 شورای عالی محیط زیست متخلف شناخته شده و به پرداخت دو میلیارد و 400 میلیون ریال در حق اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان محکوم می شوند.

کشورهای عربی از مهم ترین مقاصد سفر اجباری این پرنده هاست و علاقه شیخ های عرب به بازی با پرنده های ایرانی هر روز قیمت آنها را بالاتر برده و سودجویان را برای قاچاق بیشتر ترغیب می کند.

با سرد شدن هوا در نیمه کره شمالی زمین از ابتدای مهرماه، مهاجرت پرندگان شکاری از اروپای شرقی و جنوب سیبری به مناطق به دشت آبادان و تالاب بین المللی شادگان آغاز می شود، در این بین برخی سودجویان برای شکار و قاچاق این پرندگان به کشورهای همسایه دست به هر اقدامی می کنند.

تالاب بین المللی شادگان و تالاب ناصری خرمشهر از اماکنی است که پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر برای گذران زمستان به آنها مهاجرت می کنند.

تالاب ناصری از تالاب های مهم و انسان ساخت در فاصله حدود 17 کیلومتری شمال خرمشهر است، که در نتیجه تخلیه زه آب های کشاورزی عمدتا صنعت نیشکر ، در سال 1378 شکل گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار