کد خبر: ۱۶۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 11 January 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به تقسيم‌بندي و ارزيابي هیئت‌های ورزشی استان در سه گروه، اظهار كرد: در ساختارسازی و ارزیابی عملکرد هیئت‌های ورزشی به دنبال رشد و تعالی ورزش استان هستیم.

"ابوالفضل کارگر" در اين رابطه تصريح كرد: با رویکرد ارتقاء و کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های مختلف هیئت‌های ورزشی استان جلسات متعددی با حضور کارشناسان جهت برنامه‌ریزی و طراحی برنامه جامع ارزیابی عملکرد هیات‌های ورزشی برگزار و در اين رابطه نيز مسئول روابط عمومی اداره کل را با حفظ سمت به عنوان کارشناس ارزیاب عملکرد هیئت‌ها منصوب كرديم.

وی افزود: در این طرح  براساس آمایش سرزمین، هیئت‌های ورزشی در سه گروه دسته‌بندی شده‌اند كه در همين راستا 14 هیئت که از نظر مدال‌آوری و قهرمانی و همچنین زیرساخت ها و سوابق رشته‌ها در سالهای گذشته رتبه بالاتری داشته‌اند، در گروه نخست و دیگر هیئت‌ها نيز در گروه‌های دو و سه قرار گرفتند.

معاون اداره كل ورزش و جونان استان با تاكيد بر اين نكته كه این گروه‌بندی با توجه به عملکرد هیئت‌ها قابل تغییر و جابجایی است، عنوان كرد: ارزیابی هيئت‌ها در شش ماهه اول و دوم سال انجام و در پایان سال نیز ارزیابی سالیانه انجام می‌پذیرد.

به گفته‌ي وي، در این طرح ارزیابی به دنبال شناسایی نقاط قوت و ضعف هیئت‌های ورزشی استان،  ارائه بازخوردهای انگیزشی متناسب با هیئت ورزشی موردنظر، استفاده مطلوب و بهینه در جهت ارتقاي ورزش استان، رتبه‌بندی صحیح و عادلانه هیئت‌های ورزشی استان، بهسازی عملکرد حوزه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، افزایش زمینه همکاری و مشارکت هیئت‌های ورزشی با اداره کل به ویژه حوزه معاونت امور ورزش،  توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات با توجه به عملکرد هیئت‌های ورزشی استان هستیم.

کارگر از شاخص‌های این ارزیابی به توسعه و تعمیم ورزش قهرمانی، توسعه و تعمیم ورزش همگانی، بحث فرهنگی و اداری و اقداماتی مانند کسب کرسی در فدراسیون‌ها، برگزاری مجمع سالانه، حضور فعال در مراسمات و جلسات، برگزاری دروه‌های مربیگری و داوری، توسعه و تامین منابع مالی مانند جذب کمک‌های مالی و مشارکت‌های مردمی، اشاره كرد.

اين مسئول در پايان نيز ابراز اميدواري كرد كه  با طرح ارزیابی عملکرد از هیئت‌های ورزشی شاهد فعالیت بیش از پیش آنها در توسعه و گسترش ورزش در بین عموم مردم باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار