کد خبر: ۱۶۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 11 January 2016


کارگاه آموزشی تبیین جایگاه نهاد داوری در دادگاه ها روز دوشنبه با حضور قضات شعبات تجدید نظر دادگستری کل استان البرز برگزار شد.


به گزارش ایرنا، در این کارگاه که به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز و با تدریس حمیدرضا اصلانی، معاون حقوقی مرکز داوری ایران برگزار شد، احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری البرز با تبیین اهمیت داوری گفت: بحث داوری یکی از مباحث راهگشا برای دستگاه قضایی استکه می تواند به کاهش ورودی به دستگاه قضایی کمک کند.

وی متذکر شد: بخش عمده ای از جامعه، اطلاعات کاملی از فواید داوری برای رسیدگی به اختلافات ندارد که با افزایش آگاهی ها می توان این ظرفیت را فعال کرد.

عالی ترین مقام قضایی استان از آماده سازی دستگاه قضایی استان برای استفاده از این ظرفیت خبر داد و اظهار داشت: بخش قضایی را با برگزاری دوره های مختلف آماده می کنیم تا زمینه برای توسعه داوری در استان آماده شود که البته نیازمند تدوین اساسنامه هستیم.

وی با اشاره به وجود برخی کاستی ها در قوانین درباره شرایط و ضوابط داوری ها، گفت: باید داوری ها ساماندهی شوند که عدم توجه به آن می تواند مسئولیت بیشتری را متوجه دستگاه قضایی کند ولی با بهره گیری از آن و تعریف چارچوب ها می توان شاهد کاهش بار محاکم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار