رییس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه بیش از 430 باشگاه سوارکاری در ایران وجود دارد، گفت: در بیش از 95 درصد، مردم سرمایه‌گذار ساخت این باشگاه‌ها بوده‌اند.
کد خبر: ۱۶۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 12 January 2016


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، مسعود خلیلی، در اولین مجمع انتخابات هیئت سوارکاری خراسان جنوبی، اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت جهاد کشاورزی منعقدشده، اسب‌های بومی هر منطقه شناسنامه‌دار می‌شوند.

وی با بیان اینکه مسئولان مربوطه خراسان جنوبی، اسب‌های بومی استان را شناسایی و شناسنامه‌دار کنند، افزود: شناسنامه‌دار شدن بر قیمت اسب می‌افزاید و این افزایش قیمت در پرورش‌دهنده انگیزه و ارزش اقتصادی ایجاد می‌کند.

خلیلی با بیان اینکه بیش از 14 هزار اسب ورزشی در کشور داریم، افزود: هزینه نگهداری این تعداد اسب بیش از چندین هزار میلیارد ریال است که بخش خصوصی برای پرورش این تعداد اسب سرمایه‌گذاری کرده است.

وی اظهار کرد: بیش از 95 درصد سرمایه گذاری‌های انجام شده در ورزش سوارکاری توسط مردم و بقیه مربوط به نیروهای مسلح و شهرداری‌هاست.

رئیس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه در فرهنگ و دین نیز به اسب‌سواری سفارش شده است، گفت: اسب سواری از جمله معدود رشته های ورزشی هست که تا این اندازه توسط مردم و بخش خصوصی برای آن سرمایه گذاری شده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه، علی کهنسال با کسب بیشترین رأی به‌عنوان رئیس هیئت سوارکاری خراسان جنوبی انتخاب شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار