رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه گفت: تنها حدود سه درصد معادن کرمانشاه بیمه هستند.
کد خبر: ۱۶۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 12 January 2016
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه گفت: تنها حدود سه درصد معادن کرمانشاه بیمه هستند.

مرتضی عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: از حدود 280 معدن فعالی که در استان داریم، حدود 10 معدن بیمه هستند که برابر حدود سه درصد معادن استان است.

وی عدم اطلاع‌رسانی صحیح به معدن‌داران را مهمترین دلیل عدم استقبال آنها برای بیمه کردن معادن دانست.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حمایت از فعالیت‌های بیمه‌ای یکی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت است که ریسک‌پذیری معادن را از مرحله اکتشاف تا بهره‌برداری و فرآوری بر عهده دارد.

به گفته این مسئول، صندوقی با عنوان صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی زیر نظر وزارت وجود دارد که کلیه فعالیت‌های معادن را با شرایط مناسب بیمه می‌کند. برای مثال اگر فردی در حوزه اکتشاف کار کند و بیمه باشد، اگر این اکتشاف به هر دلیلی به نتیجه نرسد تا 80 درصد هزینه‌ای که صورت گرفته پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: متاسفانه اطلاع‌رسانی مناسبی در خصوص این امر به معدن‌داران استان صورت نگرفته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کرمانشاه از شرایط مناسب بیمه معادن هم یاد کرد و افزود: هر رقمی که معدن ارزش گذاری شود، معادل سه درصد این ارزش به عنوان حق بیمه برای عمر معدن(حدود پنج سال) محاسبه خواهد شد که رقم بسیار مناسبی است.

عزیزی از پیگیری برای ایجاد نمایندگی صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: نمایندگی این صندوق از سال آینده در کرمانشاه مستقر خواهد شد.

وی بیان کرد: این نمایندگی با همکاری کارشناسان واجد صلاحیت نظام مهندسی معدن استان کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گفته این مسئول، با راه‌اندازی صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی در استان معدن‌داران بیشتر برای بیمه کردن استقبال خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار