کد خبر: ۱۶۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 12 January 2016


شهردار کرج گفت: اعتبارات فرهنگی این دستگاه خدماتی در عرصه‌های مختلفی صرف شده است که از جمله آنها به کارگیری اعتبارات در بخش عمرانی همچون احداث و بازسازی فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی، کمک در ساخت مصلی‌ها و نظایر آن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، علی ترکاشوند اظهار داشت: عرصه فرهنگ و آموزش برای شهرداری کرج از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اقدامات متنوعی در این زمینه انجام گرفته که بخشی از آن در حوزه‌های نرم‌افزاری و راه‌اندازی سامانه‌های مجازی، تولید بازی و محصولات فکری، برگزاری دوره‌های آموزشی در فرهنگسراها و مساجد بوده است.

وی ادامه داد: همچنین برپایی مسابقات ورزشی و فرهنگی، انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز علمی و تخصصی، کمک به هیئت‌ها و مساجد، برپایی نمایشگاه‌ها و نیز اجرای دوره‌های سلامت شهروندی بخش دیگری از این اقدامات را تشکیل می‌دهد.

ترکاشوند گفت: در عین حال یکی از بخش‌های پرهزینه حوزه فرهنگی ورزشی و اجتماعی، اعتباراتی است که در زمینه عمرانی آن صرف می‌شود؛ چنان که فرهنگسرای شهید آوینی طی روزهای پایانی سال گذشته به همت شهرداری کرج در یکی از نقاط کم برخوردار شهر از حیث امکانات فرهنگی و آموزش شهروندی احداث شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار کرج اضافه کرد: همچنین بازسازی تمامی سالن‌های ورزشی متعلق به شهرداری کرج و بازسازی تعدادی از فرهنگسراهای شهر به عنوان فعالیت‌هایی بوده که این دستگاه در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی به انجام رسانده است.

وی، ساخت و کمک به بازسازی مصلی های شهر کرج را به عنوان بخش دیگری از محل صرف اعتبارات فرهنگی شهرداری ذکر کرد و بیان داشت: در محدوده تحت نظارت شهرداری کرج سه مصلی وجود دارد که این دستگاه در موضوعات مختلف از جمله اختصاص زمین، ساخت بنای مصلی یا کمک به تکمیل آن به ایفای نقش پرداخته است.

شهردار با اشاره به اینکه مصلی‌ها دارای اعتبارات دولتی نیستند، خاطرنشان کرد: شهرداری با حمایت و همراهی شورای اسلامی شهر، اعتبارات قابل توجهی به مصلی‌ها تخصیص داده که از این جمله اختصاص یک قطعه زمین در اراضی 110 فردیس برای ساخت مصلی بوده است.

ترکاشوند، راه‌اندازی گرمخانه شهرداری کرج برای اسکان موقت کارتن خواب ها و افراد بی خانمان از دیگر اقداماتی خواند که این دستگاه در حوزه اجتماعی و فرهنگی با هدف کمک به نیازمندان و کاهش بزه‌ها و آسیب‌های اجتماعی انجام داد.

به گفته شهردار کرج، همچنین این دستگاه مشارکت‌هایی را در زمینه فرهنگی با دستگاه‌ها و بخش‌های متعدد صورت داده است که از این جمله اعلام آمادگی مدیریت شهری کرج با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس در پارک بزرگ جهان نماست. اعلام آمادگی برای تکمیل گلزار امامزاده محمد(ع) نیز بخش دیگری از این همکاری به شمار می‌آید.

وی، فعالیت‌های متعدد شهرداری کرج در حوزه آموزش فرهنگ ترافیک و نهادینه سازی این امر را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه اقدامات جاری و برنامه‌هایی که در این حوزه پیش‌بینی شده با هدف توسعه فرهنگ شهروندی و تقویت نگرش مردم به زندگی شهری با توجه به گستره اقوام در این منطقه جغرافیایی از کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار