معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان از کاهش پنج درصدی آمار طلاق در همدان طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۶۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 15 January 2016

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان از کاهش پنج درصدی آمار طلاق در همدان طی امسال خبر داد.

به گزارش فارس، سعید گلستانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه اگر همه کارها را کنار گذاشته و تنها به رفع مشکل زوجین بپردازیم بزرگترین خدمت را به جامعه کرده‌ایم، اظهار کرد: با انجام تحقیقات میدانی متوجه شدیم از 300 نفر از زنانی که اقدام به تخلف کرده‌ و دارای پرونده هستند 76 درصد سابقه فرار از منزل را ندارند.

وی با بیان اینکه 23 درصد از این زنان در بحث خرید و فروش مواد مخدر فعال بودند، افزود: 12 درصد از آنها سابقه بازداشت در زندان را داشتند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه هفت درصد از این افراد برای نخستین بار مواد تهیه کرده بودند، خاطرنشان کرد: 9 درصد از آنها به اجبار همسران اقدام به این کار کرده و 18 درصد نیز به اجبار والدین کار خلاف اخلاقی انجام داده بودند.

وی با بیان اینکه 23 درصد از این زنان دارای شغل و 80 درصد بدون شغل بودند، گفت: 43 درصد از آنها بیکار و 15 درصد خانه‌دار بودند.

گلستانی با بیان اینکه 11 درصد این زنان ازدواج دایم داشتند، افزود: 42 درصد مجرد، 39 درصد مطلقه، 4 درصد بیوه، 6 درصد بی‌سواد و 14 درصد مدرک بالای دیپلم داشتند.

وی از سال 85 تا سال 93 یک‎میلیون و 176 هزار مورد طلاق در کشور به ثبت رسیده است، گفت: از سال 91 تاکنون شاهد افزایش طلاق و کاهش ازدواج در کشور بوده‌ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه هر سال 8 هزار نفر به تعداد زنان بی‌‎سرپرست اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: به تعداد زنان بد سرپرست نیز افزوده می‌شود و متأسفانه با طلاق آنها ازدواج دوباره برایشان فراهم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از این افراد فرزند دارند و با وجود مشکلات فراوان شغل و درآمدی ندارند، گفت: متاسفانه نگاه جامعه به زن مطلقه ظالمانه و بدبینانه است.

گلستانی با بیان اینکه بر اساس آمار زندان‌ها، بالغ بر 60 درصد مجرمین فرزندان زنان مطلقه هستند، گفت: امسال با اقدامات خوب صورت گرفته در شهر همدان شاهد کاهش پنج درصد آمار طلاق بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: با بررسی 300 پرونده که 100 مورد سازش شده است آمار طلاق در همدان کاهش داشته که اگر چنین نبود قطعاً به تعداد آمار طلاق‌ها افزوده می‌شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه 50 درصد طلاق‌ها به خاطر مسائل فرهنگی و دخالت بیجای خانواده‌ها رخ می‌دهد، افزود: باید نهادهای غیر دولتی و مردم پای کار باشند تا بتوان این معضل را رفع کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت این اقدام در استان موجود است، گفت: باید شرایط و امکانات لازم را برای ازدواج مطلقه‌ها نیز فراهم کرد.

گلستانی افزود: خانواده نهاد اساسی اجتماع است و برای رفع مشکلات اجتماعی می‌توان از ظرفیت اساتید و صاحبان فکر استفاده کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار