معاون پژوهش حوزه‌های علمیه:
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور معتقد است که ارتقای کیفی پژوهش‌های حوزوی بیش از رشد کمی آنهاست.
کد خبر: ۱۶۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰ 16 January 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سیدعلی عماد در پاسخ به این سئوال که برای رفع دغدغه مدیر حوزه‌های علمیه که تاکید کرده پژوهش در حوزه، مهمان است در حالی که باید میزبان باشد، اظهار داشت: آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرده که با توجه به ظرفیت نیروی انسانی که داریم تعداد پژوهش و پژوهشگران ما کمتر از حد انتظار هستند.

وی گفت: ایشان استدلالی دارند که گاهی یک طلبه ممکن است تمام مراحل تحصیلی را طی کند، اما برای گرفتن مدرک الزامی برای تحقیق مکتوب نداشته باشد و گرنه اگر به دنبال مدرک نباشد هیچ الزامی ندارد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه ادامه داد: این وضع خوبی نیست که تمام نظام حوزه را به سمت آموزش ببریم، بلکه سیستم باید به سمتی برود که پژوهش جلوه یابد.

به گفته حجت‌الاسلام عماد، آموزش، نشر و تعلیم دانش تولید شده است و اگر روند پژوهش رخ ندهد، در سیستم آموزش حوزه هم مشکلاتی به وجود می‌آید.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه در مورد ارتقای کیفی پژوهش‌های حوزوی اظهار داشت: وضعیت کیفی پژوهش‌های حوزوی را بیش از رشد کمی آنها می‌بینیم.

وی بررسی پژوهش‌های ارسال شده در جشنواره‌های مهم حوزوی همچون کتاب سال حوزه را یکی از دلایل این موضوع دانست و تاکید کرد: اگر مجموعه مقالاتی که در دوره نخست همایش کتاب سال حوزه به عنوان برگزیده انتخاب شدند، با همان کیفیت دوباره به جشنواره کتاب سال حوزه ارسال شوند، شاید ۵۰ درصد آنها حتی نامزد دریافت جایزه نشوند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار