معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: تنها با رونق سرمایه گذاری می توان بر بیکاری فائق آمد .
کد خبر: ۱۶۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 17 January 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: تنها با رونق سرمایه گذاری می توان بر بیکاری فائق آمد .

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ رضا رحیمی در بیست و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که اولین جلسه این ستاد پس از انتصابش بعنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بود، با تاکید برهم افزایی و هم فکری کلیه اعضای این ستاد، حمایت همه جانبه از بنگاه های اقتصادی را سرلوحه این کارگروه دانست و اظهار داشت: البته حمایت از صنعت به این معنا نیست که صنعتگران ما تلاشی برای برون‌رفت از بن بست های خویش نداشته باشند، بلکه حمایت یعنی اینکه ما  تسهیل‌کننده‌ی این تلاش‌ها باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه فعالان عرصه اقتصاد به رفع موانع تولید راغب‌ترند تا حمایت های مقطعی، گفت : اگر حمایت‌ها از صنعت به معنی تلاش کمتر فعالان این حوزه باشد، نتیجه‌ی آن صنعتی خواهد بود که همیشه وابسته به کمک های دولت است که در آن صورت بعید است چنین صنعتی قادر به رقابت در عرصه کنونی بازار و تجارت باشد.

وی همچنین افزود: نگاه ویژه به تولید و تسهیل امورات برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف؛ یکی از مصداق های اقتصاد مقاومتی و لازمه تحقق حماسه اقتصادی است و به همین دلیل باید زمینه ای فراهم سازیم که صنعت به بهره‌وری درون‌ بنگاهی ؛ افزایش کیفیت محصولات خود و کاهش قیمت تمام شده توجه ویژه کند.

رحیمی همچنین با بیان اینکه صنعت گرانِ با انگیزه و کارآمد به‌خوبی راه پیشرفت خودشان را  می دانند، عنوان کرد: تنها وظیفه ما بعنوان حاکمیت این است که هم در بحث آموزش و هم در زدودن  باور و ذهنیت منفی نسبت به توسعه سرمایه گذاری، آنها را مورد حمایت قرار دهیم و در این مسیر اگر موانعی سر راهشان قرار گرفت، آنها را از پیش پای صنعت گران برداریم و نگذاریم که در مسیر پیشرفت بی‌دلیل متوقف شوند.

معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: ماهم معتقد هستیم که باید در ساختار و قوانین بالادستی این کارگروه تغییراتی اعمال شود و پیشنهادهای خود را هم به صورت مکتوب در جهت اصلاح آن تقدیم کارگروه ستاد تسهیل کشور نموده ایم که امیدواریم این اصلاحات هرچه سریعتر صورت پذیرد.

رحیمی ضمن تاکید بر این مطلب که فعال نمودن ظرفیت های ایجاد شده در حوزه های صنعت، معدن،کشاورزی و گردشگری که در سنوات قبل ایجاد شده اند و هم اکنون به هردلیلی راکد یا نیمه راکد می باشند، از اولویت های مدیریت استان خواهد بود، گفت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید علاوه بر طرح های صنعتی و معدنی، قصد داریم طرح های دیگر را نیز در بخش های کشاورزی، گردشگری و ... که به هر دلیلی وارد بحران شده اند، را مورد رسیدگی و حمایت قرار دهیم.

وی همچنین اظهار داشت که شرایط کشور به نحوی است که باید همه دستگاه ها با همدلی و همزبانی برای کاهش نرخ بیکاری اهتمام نمایند و این تنها با هم فکری، هم افزایی و نگاه دلسوزانه در جهت رونق سرمایه گذاری در این استان در دسترس خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار