دبیر علمی دهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با بیان اینکه بخشی از جشنواره امسال داوری کتاب های شعر سال 93 و در حال انجام است، گفت: این داوری در سه بخش «کتاب شعر»، «کتاب شعر کودک و نوجوان» و «کتاب های پژوهشی در رابطه با شعر» از کتاب های ناشران داخلی انجام می شود.
کد خبر: ۱۶۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 18 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، دبیر علمی دهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با بیان اینکه بخشی از جشنواره امسال داوری کتاب های شعر سال 93 و در حال انجام است، گفت: این داوری در سه بخش «کتاب شعر»، «کتاب شعر کودک و نوجوان» و «کتاب های پژوهشی در رابطه با شعر» از کتاب های ناشران داخلی انجام می شود.
اسماعیل امینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه 15 محفل شعرخوانی در جشنواره امسال در داخل و خارج از کشور برگزار می شود، گفت: 10 محفل در داخل کشور در استان هایی مانند قم، تهران و خراسان شمالی برگزار می شود که در این رابطه محفل شعر شاعران کشور افغانستان روز دوشنبه هفته جاری در شهر ری برگزار می شود.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از این محافل شعر نیز در بجنورد در استان خراسان شمالی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در شهر بم و شهر ایلام نیز محفل های شعر این دوره از جشنواره ترتیب می یابد.
وی با بیان اینکه این محفل های شعرخوانی در سه کشور افغانستان، تاجیکستان و لبنان نیز برگزار می شود، اظهار کرد: در هر کدام از این کشورها نیز چند محفل شعرخوانی با حضور شاعران برجسته پارسی گوی برگزار می شود.
امینی با بیان اینکه شعر استان قم مشهور است و نیز شهر مقدس قم به شهر علم و اجتهاد شهرت دارد، گفت: همانگونه که انتظار می رفت آیین این دوره از جشنواره در این شهر به خوبی برگزار شد و شاهد شعرخوانی خوب شاعران جوان قم و استقبال اهالی شعر و ادب این استان از این مراسم بودیم.
دبیر علمی دهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در رابطه با وضعیت شعر کشور نیز گفت: اکنون در دوره ای قرار داریم که شاعران خوب درسطح کشور بسیار هستند و شعر ایران به ویژه در شاخه شعر جوان بسیار پربار است.
آیین افتتاحیه دهمین جشنواره بین المللی شعر فجر شنبه شب با حضور جمعی از شاعران و ادیبان کشور و استان قم و جمعی از مسئولان استان در تالار مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی برگزار شد.
در این آیین حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم و شاعران بنام کشوری همچون محمد علی بهمنی، عبدالجبار کاکایی، علیرضا قَزوِه، پرویز بیگی حبیب آبادی و محمود اکرامی فر و نیز شاعران مشهور استان قم مانند محمد علی مجاهدی، جواد شرافت، احمد علوی و سید مهدی موسوی حضور داشتند./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار