مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: تخریب شورای نگهبان خط تخریبی است که دشمنان اسلام با شایعه‌سازی آن را به جد دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۱۶۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 19 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام کاظم معاضدی عصر امروز در نشست با دانشجویان در اردبیل اظهار کرد: شورای نگهبان از ارکان اصلی نظام بر محور نظارت و صیانت از دستاوردهای نظام اسلامی را برعهده دارد و در این عرصه آنچه که مهم به نظر می‌رسد تلاش برای صیانت از این ارکان اصلی در تحقق نظام اسلامی است.

وی تلاش دشمنان را برای زیر سئوال بردن جایگاه شورای نگهبان یادآور شد و تصریح کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند تا افکار و اندیشه‌های مردم را با اظهارات انحرافی و شایعه‌سازی‌های بی‌پایه و اساس مخدوش کرده و نوعی بدبینی تولید کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گفت: عده‌ای هم در داخل و هم خارج از کشور به چنین پروسه‌ای خطرناک دامن می‌زنند تا در آستانه انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی حرکت‌ها و اقداماتی انجام شود که مغایر اصل و اساس نظام اسلامی است تا نهادهایی همچون شورای نگهبان را با تحلیل‌ها و شایعه‌سازی‌های غلط زیر سئوال ببرند.

معاضدی با بیان اینکه باید نسبت به اهمیت انتخابات پیش‌رو سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری را در کنار هم درست تحلیل کرده و متوجه اهمیت جایگاه خبرگان و مجلس شورای اسلامی باشیم، افزود: ما اگر نتوانیم انسان‌های شایسته، مدیر، مدبر، شجاع و توانمند را راهی مجلس کنیم،‌ قطعاً با مشکلات و کاستی‌هایی روبه‌رو می‌شویم به طوری که اگر افراد شایسته انتخاب نشوند، بدون شک در تحولات آینده نمی‌توانیم این ضعف و کاستی‌ها را جبران کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مجلس شورای اسلامی نباید متأثر از تبلیغات بیگانگان و یا تهدیدهای غرب‌مآب باشد به طوری که اگر در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به تبلیغات بیگانگان توجه کنیم به خوبی در می‌یابیم که دشمن با چه ترفندهایی می‌خواهد به اصل نظام ما ضربه وارد کند.

معاضدی اضافه کرد: دشمن امروز از راه‌های مختلف اندیشه ضربه زدن و نفوذ به ارکان نظام اسلامی را نشانه گرفته و در حال تست‌زنی این شرایط خاص است که برای خنثی کردن این توطئه همواره باید شایعه‌ها را کشف کرد و نسبت به خنثی کردن آن اقدامی جدی انجام داد.

وی ادامه داد: دشمن امروز می‌خواهد جایگاه شورای نگهبان را زیر سئوال ببرد و با شایعاتی همچون ناعدالتی در تعیین صلاحیت نامزدها در ایران مردم را نسبت به شورای نگهبان بدبین کند در حالی که در همه کشورها نهاد ناظر بر انتخابات وجود دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل یادآور شد: این نهاد ناظر را گاه شورای عالی انتخابات و یا مجموعه‌های نظارتی عهده‌دار هستند و در کشورمان نیز این وظیفه بر عهده شورای نگهبان است تا در حاکمیتی که دینی و ارزشی است، نظارت بر این حاکمیت توسط فقهای شورای نگهبان به انجام می‌رسد.

معاضدی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اگر در تبلیغات دشمنان علیه شورای نگهبان مسامحه‌ای در تأیید صلاحیت نامزدها شود راه نفوذ بر دشمنان نظام باز شده و به همین خاطر شورای نگهبان باید محکم و استوار بر انجام وظیفه خود تاکید کرده و نگذارد در انتخابات مجلس و خبرگان کسانی که لیاقت نامزدی ندارند، تأیید شوند.

وی تصریح کرد: ‌زمانی که شورای نگهبان بر وظیفه خود عمل کند اسباب رضایت اکثریت مردم و در عین حال مخالفت اقلیت مردم را نیز به دنبال دارد که قطعاً بر جایگاه این شورا می‌افزاید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار