مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت:بیش از 10هزار نفر با سن بالای 18سال در این استان کارت ملی ندارند که طبق قانون نمی توانند در انتخابات مجلس دهم رای دهند.
کد خبر: ۱۶۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 20 January 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل ثبت احوال استان با بیان اینکه داشتن شناسنامه و کارت ملی در انتخابات پیش‌رو ضروری است، گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر با سن بالای ۱۸ سال در این استان کارت ملی ندارند که طبق قانون نمی‎توانند در انتخابات مجلس دهم رای دهند.

محمدعلی تقوی اظهار داشت: کارت هوشمند ملی برای افراد بالای 15 سال سن صادر می‌شود و هم‌اکنون بیش از 10 هزار نفر با سن بالای 158 سال در استان کارت ملی ندارند.

وی عنوان کرد: امسال 51 هزار متقاضی ثبت نام کارت ملی هوشمند داشتیم که تاکنون برای 42 هزار نفر کارت ملی صادر شده و بنا داریم این ظرفیت را به بیش از 70 هزار نفر برسانیم که امیدواریم ایم مهم محقق شود.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه صدور کارت ملی هوشمند در مرکز صادر می‌شود و در استان‌ها تنها ثبت‌نام صورت می‌گیرد، افزود: مدت صدور کارت ملی هوشمند 2 ماهه بوده که به دلیل نزدیکی به انتخابات این مدت به 20 روز کاهش یافته است.

تقوی با اشاره به اینکه جایگزینی کارت هوشمند ملی به جای کارت فیزیکی قبلی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد از 3 ماه قبل آغاز شده است، تصریح کرد: به دلیل ضعیف بودن زیرساخت‌های مخابراتی سعی کردیم در این زمینه تقویت کنیم به طوری که طی یکسال گذشته به فیبر نوری وصل شده و پهنای باند را از یگ گیگ به بیش از 12 گیگ رساندیم.

صدور یک‌میلیون و 150 هزار سند به صورت آرشیو

وی ابراز کرد: تاکنون 125 میلیون سند در کشور ثبت شده که از این میزان 102 میلیون ولادت و 23 میلیون وفات بوده است و هم اکنون همه این اسناد به صورت آرشیو الکترونیکی موجود بوده و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز یک میلیون و 150 هزار سند به صورت آرشیو در سیستم داریم که از این تعداد 950 هزار مورد ولادت است.

تقوی با بیان اینکه 99 درصد ولادت‌ها را در مهلت قانونی 15 روزه ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: در زمینه وفات نیز همین وضعیت را داریم به طوری که 99 درصد آن‌ها در مهلت قانونی 10 روز ثبت می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد از مکانیزه شدن بیش از نیمی از شناسنامه‌های صادره در استان خبر داد و گفت: تمامی شناسنامه‌ها هم‌اکنون به‌صورت مکانیزه صادر می‌شود.
منبع:تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار